avajeh

ساخت وبلاگ

دوران بازنشستگی را چطور بگذرانیم؟ این سؤال اضطراب زیادی را در خیلی از خانم‌ها و آقایان به وجود می‌آورد. وقتی مدت طولانی را درگیر کار و فعالیت بوده‌ایم کنارگذاشتن ناگهانی آن‌ها می‌تواند بسیار سخت باشد. وقتی کاری برای انجام‌دادن نداشته باشیم مشکلات بسیاری را نیز تجربه خواهیم کرد. این مشکلات از مسائل ساده‌ای مثل سر رفتن حوصله تا اتفاقات جدی‌تری مثل افسردگی و احساس بی‌ارزشی را شامل می‌شود. به همین خاطر باید به دنبال راه حلی برای شرایط موجود باشیم. یا به‌عبارت‌دیگر باید واقعاً به این سؤال پاسخ بدهیم که دوران بازنشستگی را چطور بگذرانیم؟ ما در این مطلب سعی می‌کنیم تا پاسخ‌های مختلفی را برای این سؤال ارائه کنیم. این نکته را نیز به‌خاطر داشته باشید که یک راه‌حل مناسب برای برنامه‌ریزی‌کردن این دوره از زندگی این است که از یک مشاوره تلفنی متخصص روانشناسی کمک بگیرید.

منبع: دوران بازنشستگی | روزهای بازنشستگی را چطور بگذرانیم؟

دوران بازنشستگی

بازنشستگی دوره‌ای از زندگی است که همه ما دیریازود وارد آن خواهیم شد. شاید خیلی از روزهایی که سرکار بوده‌اید به این دوران فکر کرده باشید. خیلی اوقات، وقتی فشار کاری بالا می‌رود ما آرزو می‌کنیم که ای‌کاش در دوران بازنشستگی بودیم. اما آیا واقعاً برای این دوره از زندگی آماده هستید؟ بازنشستگی زمانی است که شما دیگر فشار و استرس‌های کاری را تجربه نخواهید کرد؛ و این موضوع قطعاً آن را شیرین خواهد کرد. بااین‌حال باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که بسیاری از بیماری‌های روحی در همین دوران می‌توانند شما را درگیر خودشان بکنند.

بسیاری از افراد وقتی احساس می‌کنند کاری برای انجام‌دادن ندارند فکر می‌کنند که دیگر مفید نیستند. این موضوع به‌تدریج مشکلاتی مانند ازدست‌دادن اعتمادبه‌نفس، احساس بی‌ارزشی و افسردگی را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر بسیار مهم است که شما با آگاهی و برنامه‌ریزی مناسب وارد این دوره شوید. این کار باعث خواهد شد که واقعاً از روزهای بازنشستگی‌تان لذت ببرید.

چرا باید برای دوران بازنشستگی برنامه ریزی بکنیم؟

بالاخره روزی با این سوال مواجه خواهید شد. مطمئنا شما در جوانی برای بازنشستگی اقداماتی کرده یا در حال انجام آن هستید. اما حتما از خود بپرسید آیا کافی است؟ هرچه اندوخته های روانی و مادی شما بیشتر باشد دوران سالمندی آسوده تری خواهید داشت. فراموش نکنید که مساله فقط پول نیست. کافی است با بازنشسته ها صحبتی بکنید؛ می بینید که بزرگ ترین دغدغه آن ها بی دغدغگی است. به همین دلیل احتمال ابتلا به افسردگی و ناامیدی در سالمندان بیشتر است.

بنابراین شما باید برای دوران بازنشستگی برنامه ریزی داشته باشید. این گونه نه تنها زندگی برای شما و همسرتان تمام نشده. بلکه می‌توانید از فصل جدید زندگی تان لذت هم ببرید.

دوران بازنشستگی را چطور بگذرانیم؟

اگر منتظر این هستید که همسر و فرزندان تان برای شما کاری بکنند، سخت در اشتباهید. بله شما اکنون تمام وقت تان آزاد است و آن ها فرصت بیشتری برای با شما بودن دارند. اما هنوز هم این شما هستید که باید برای زندگی تان برنامه ریزی نمایید.

مدیریت اقتصادی

بازنشستگی یکی از دوره‌های پرخرج زندگی ماست. در این دوران احتمالاً شما منبعی برای کسب درآمد بیشتر ندارید. و باید با حقوق دوران بازنشستگی خود زندگی کنید. این درحالیست که هزینه‌های ما در این روزها بیشتر خواهد شد. هزینه‌های درمانی، ازدواج فرزندان یا خرید هدیه برای عروس، داماد و نوه‌ها از جمله مخارجی هستند که در این دوران خواهید داشت. پس مدیریت شرایط اقتصادی یکی از موضوعاتی است که در این دوران باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

فعال باشید

همان‌طور که گفتیم بیکاری‌های دوران بازنشستگی می‌توانند بسیار مشکل‌آفرین باشند. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که فعالیت خود را حفظ کنید. برای خودتان برنامه‌های ساده‌ای داشته باشید که شما را همچنان پویا و فعال نگه دارند.

روابط اجتماعی خود را حفظ کنید

دوستان همسنی که شرایط مشابهی دارند و دوره بازنشستگی را می‌گذرانند یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه کنید. این دوستان شرایط اجتماعی و فکری مشابهی با شما دارند. به همین خاطر می‌توانید لحظات خوبی را در کنار آن‌ها بگذرانید. به‌علاوه شما می‌توانید از راهکارهایی که آنها در زندگی استفاده می‌کنند کمک بگیرید.

ارتباط با خانواده را تنظیم کنید

بازنشستگی زمانی است که شما فرصت بیشتری برای بودن در کنار خانواده خواهید داشت. این می‌تواند بسیار جذاب و خواستنی باشد. بااین‌حال همین موضوع می‌تواند مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. شما حالا زمان بیشتری کنار هم هستید. این می‌تواند دلیل بروز بسیاری از اختلافات نیز باشد. آیا برای این شرایط آماده هستید؟

بهتر است ارتباطات خود با خانواده را به شکلی تنظیم کنید که این مشکل پیش نیاید. برای مثال شاید لازم باشد مهارت‌های ارتباط با خانواده و همسر را یاد بگیرید. یا شاید بهتر باشد زمان کنار آنها بودن را مدیریت کنید. برای برنامه‌ریزی این شرایط می‌توانید از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.

انجام‌دادن کارهای لذت‌بخش

اکنون زمان آن است تا فعالیت‌هایی که همیشه آرزوی انجام آن را داشتید به پایان برسانید. در این دوران وقت بیشتری برای انجام بسیاری از کارها دارید. یک لیست از فعالیت‌هایی که برایتان لذت‌بخش است و به آن علاقه دارید تهیه کنید و سعی کنید تمام آن‌ها را انجام دهید.

اهمیت یادگیری‌های جدید

یکی از برنامه‌هایی که می‌توانید برای دوره بازنشستگی داشته باشید این است که به دنبال یادگیری‌های جدید بروید. این کار زمان شما را پر خواهد کرد. به‌علاوه احساس توانمندی و باارزش بودن خواهید کرد. در کنار همه این‌ها یادگیری یک فعالیت جدید ذهن شما را فعال نگه می‌دارد. باتوجه‌به اینکه شما در سنین رو به سالمندی قرار دارید فعالیت‌های مغزی بیشتر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که به آن نیاز دارید.

تفریح کنید

خانه‌نشینی و نداشتن تفریح می‌تواند مشکلات بسیاری را برای روحیه شما به همراه داشته باشد. این کار باعث می‌شود که شما درگیر روزمرگی و یکنواختی در زندگی شوید. بهتر است برنامه‌هایی برای تفریح در نظر بگیرید. برای این کار فهرستی از کارهایی که به شما احساس آرامش می‌دهد تهیه کنید. و این کارها را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

ورزش منظم

یکی از مسائلی که به سلامت جسم و روان فرد بازنشسته کمک می‌کند ورزش و فعالیت روزانه و مداوم است. هیچگاه فعالیت بدنی خود را قطع نکنید و همیشه ورزش را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید. بااین‌حال توجه داشته باشید که ورزش‌هایی را انجام دهید تا به سلامت جسم و روان شما کمک کند و منجر به آسیب رساندن به بدنتان نشود. ورزش صحیح و منظم باعث می‌شود تا از دوران بازنشستگی و سالخوردگی خود لذت ببرید.

دوران بازنشستگی و اهمیت مشاوره

همان‌طور که در ابتدای این بحث هم گفتیم بازنشستگی دوره‌ای است که شما می‌بایست برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. بی‌توجهی به این مسئله می‌تواند مشکلات و بیماری‌های روحی بسیاری را به همراه داشته باشد. بااین‌حال خیلی از ما با اصول برنامه‌ریزی برای زندگی آشنا نیستیم. یا شاید شما از نیازها و ویژگی‌های دوره‌ای که وارد آن می‌شوید آگاهی کافی نداشته باشید.

به همین خاطر گفته می‌شود که کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص در این شرایط می‌تواند بسیار مفید باشد. مشاور به شما کمک خواهد کرد تا با درنظرگرفتن جنبه‌های مختلف دوران جدید زندگی‌تان برای آن برنامه‌ریزی کنید.

برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی در زمینه دوران بازنشستگی از طریق تلفن 02191002360 با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چطور از بیماری‌های روحی بعد از بازنشستگی پیشگیری کنیم؟

سعی کنید تا جای ممکن خودتان را فعال نگه دارید. انجام کارهای مختلف، برعهده گرفتن مسئولیت‌ها، ارتباط با دیگران و کمک گرفتن از یک مشاور متخصص همگی می توانند بسیار مفید باشند.

منبع: دوران بازنشستگی | روزهای بازنشستگی را چطور بگذرانیم؟

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : دوران بازنشستگی , روزهای بازنشستگی را چطور بگذرانیم؟, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 83 تاريخ : چهارشنبه 28 دی 1401 ساعت: 16:22

قرص پاروکستین یکی از داروهای کاربردی در درمان افسردگی است. از این دارو برای درمان اختلالات مختلفی از جمله اضطراب، وسواس، استرس پس ازسانحه و… نیز استفاده می‌شود. بسیاری از افراد برای درمان اختلال افسردگی به دنبال داروهای مختلفی هستند. متخصصان با توجه به شرایط بیمار از این داروها به شما تجویز می کند. مصرف این دارو تنها بر اساس تشخیص و تجویز پزشک اعصاب و روان امکان پذیر است. در ادامه مقاله در رابطه با عوارض، کاربرد، مکانیسم اثر، منع مصرف، تداخلات دارویی و نحوه مصرف توضیحات داده‌ایم. برای پاسخ به سوالات دارویی با حتما برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

منبع: قرص پاروکستین 20 | عوارض و نحوه قطع کردن پاروکستین

قرص پاروکستین چیست ؟

پاروکستین از دسته داروهای ضد افسردگی است. برای درمان اختلال افسردگی، وسواس فکری_عملی،اضطراب اجتماعی،اضطراب فراگیر، حملات پانیک، اختلال استرس پس از سانحه و ملال پیش از قاعدگی استفاده می‌شود. شواهدی نیز وجود دارد که این دارو برای سردردهای مزمن، زود انزالی و دردهای عصبی دیابتی موثر است.

پاروکستین‌در سال 1992 ساخته شد. همانند داروهای گروه SSRI ها غلظت سروتونین را در دستگاه عصبی مرکزی بالا می‌برد و مقدار کمی نور اپی نفرین را مهار می‌کند. در گروه SSRI ها بیشترین قطع مصرف دارد و این به دلیل طول عمر کوتاه پاروکستین است.

پاروکستین‌در سال2007 پرمصرف ترین داروی ضد افسردگی در هلند شناخته شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با علائم افسردگی کلیک کنید.

کاربرد قرص پاروکستین

کاربرد اصلی‌پاروکستین ضد افسردگی است. درمان های زیادی توسط این دارو صورت می‌گیرد که عبارتند از.

  • اختلال استرس پس از سانحه
  • اختلال وسواس فکری-عملی
  • اختلال ملال پیش از قاعدگی
  • اختلال اضطراب فراگیر
  • اختلال اضطراب اجتماعی
  • اختلال افسردگی
  • اختلال هراس(حملات پانیک)

در برخی از کشورها برای درمان زود انزالی از این دارو استفاده می‌کنند. برای آشنایی با سایر انواع داروهای ضد افسردگی کلیک کنید.

مکانیسم اثر پاروکستین

مانند تمامی داروهای SSRI ها، پاروکستین‌از باز جذب سروتونین توسط فرستنده عصبی پیش سیناپسی جلوگیری می‌کند. غلظت سروتونین در دستگاه عصبی مرکزی بالا می‌رود و مقدار اندکی نور اپی نفرین مهار می‌کند. پاروکستین نیمه عمر کوتاهی دارد که به طور میانگین 1روز است. درصد وابستگی آن به پروتئین پلاسمای خون 95% است. غلظت این دارو در پلاسمای خون پس از 4 تا 6 ساعت به حداکثر می‌رسد.

نحوه مصرف قرص پاروکستین

مصرف دارو در صورت نیاز توسط پزشک تجویز می‌شود. پیش از مصرف بروشور داخل جعبه و دستورات پزشک را با دقت بررسی کنید.

  • هر روز صبح طبق تجویز پزشک به صورت خوراکی، همراه غذا یا بدون غذا مصرف کنید.
  • مصرف این دارو به همراه غذا توصیه می‌شود، زیرا حالت تهوع ناشی از مصرف را کاهش می‌دهد.
  • در صورت خواب آلودگی در مصرف روزانه با پزشک خود مشورت کنید.
  • دوز مصرفی پاروکستین بستگی به سن، مصرف داروها، وضعیت بیماری و پاسخگویی بدن دارد.
  • برای جلوگیری از عوارض جانبی، دوز دارو با توجه به دستور پزشک از دوز کم و به تدریج افزایش می‌یابد.
  • هر روز در ساعت مقرر دارو را مصرف کنید.

تداخلات دارویی

مصرف برخی از داروها با پاروکستین توصیه نمی‌شود. در صورت مصرف دارو با پزشک خود مشورت کنید. برخی تداخلات دارویی را در ادامه نام برده‌ایم.

  • ایبوپروفن
  • وارفارین
  • کلوپیدوگرل
  • آسپرین
  • اتوموکستین
  • داروهای خواب آور
  • بازدارنده های مونو آمین اکسیداز
  • تترابنازین
  • فنوتیازین
  • پیموزاید
  • تاموکسیفن
  • فلکاینید و پروپافنون
  • دزیپرامین، آمی تریپتیلین و داروهای دیگر ضد افسردگی

عوارض پاروکستین

در صورت تجویز و تشخیص پزشک عوارض جدی شما را تهدید نمی‌کند. اما عوارضی که شاید در برخی افراد مشاهده شود را به چند دسته تقسیم کرده‌ایم. که به شرح زیر است.

عوارض‌جانبی رایج:

  • تهوع
  • خواب آلودگی
  • سرگیجه
  • خشکی دهان
  • ضعف
  • سردرد
  • تاری دید
  • بی اشتهایی
  • خمیازه مداوم
  • عرق کردن شدید

عوارض جانبی جدی: در صورت تجربه عوارض جدی سریعا به پزشک مراجعه کنید.

  • ناتوانی در حفظ تعادل اعضای بدن
  • لرزش بدن
  • کاهش میل جنسی
  • ناتوانی در روابط جنسی
  • تپش قلب نامنظم
  • بی حسی بدن
  • مورمور شدن بدن
  • کبودی بدن
  • خونریزی بدن
  • اسپاسم و ضعف عضلانی
  • تشنج

عوارض جانبی بسیار جدی: در صورت بروز این عوارض به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

  • گشاد شدن مردمک چشم
  • قرمز شدن چشم
  • تیره شدن مدفوع
  • استفراغ
  • درد
  • تغییرات در بینایی
  • بروز رفتار تهاجمی
  • میل به خودکشی

واکنش آلرژیک: عوارض آلرژیک داروی پاروکسین نادر است.

  • اختلال تنفسی
  • علائم پوستی
  • خارش
  • گیجی شدید
  • تورم در صورت، زبان و گلو

سندرم سروتونین: سندرم سروتونین یا مسمومیت با سروتونین اگرچه درصد کمی مبتلا می‌شوند اما یک از عوارض مصرف پاروکستین است.

  • در صورتی که داروهایی مصرف می‌کنید که سطح سروتونین را افزایش می‌دهد. خطر ابتلا به این سندرم افزایش می‌یابد.

هشدارها

  • قبل از مصرف داروی پاروکستین سوابق پزشکی خود و خانوادگی تان را به پزشک معالج اطلاع دهید.
  • داروی پاروکستین ممکن است موجب گیجی، تاری دید و ناهوشیاری شود.
  • از رانندگی و فعالیت های نیازمند به هوشیاری اجتناب ورزید.
  • از مصرف الکل و ماری جوانا خودداری کنید.
  • سالمندان بیشتر در معرض خطر عوارضی چون خونریزی و از دست دادن تعادل هستند.
  • افراد سالمند با مصرف پاروکستین به کاهش سطح خون یون و سدیم مبتلا می‌شوند.
  • کودکان بیشتر در معرض عوارض کم اشتهایی و کاهش وزن هستند.
  • برای بانوان باردار توصیه نمی‌شود.
  • بانوانی که در 3 ماه آخر بارداری از پاروکستین استفاده می‌کنند. کودکشان دچار مشکلات تنفسی، تغذیه، تشنج، گریه های شدید و گرفتگی عضلات می‌شود.
  • در دوران شیردهی با مشورت پزشک مصرف شود.
  • در افراد با بیماری کبدی و کلیوی کاهش دوز الزامی می‌باشد.

منع مصرف قرص پاروکستین

قرص پاروکستین با تجویز پزشک مشخص می‌شود. مواردی برای منع مصرف این دارو وجود دارد که در ادامه اشاره کرده‌ایم.

  • در صورت داشتن بیماری کبدی و کلیوی از مصرف خودداری کنید.
  • بانوان باردار از مصرف پاروکستین خودداری کنند.
  • در زمان شیردهی مصرف پاروکستین توصیه نمی‌شود.

روان درمانی افسردگی

برای درمان اختلالات افسردگی، اضطرابی و وسواس درمان های زیادی صورت می‌گیرد. دارو درمانی یکی از درمان های این اختلالات است که با تجویز پزشک مصرف می‌شود. درمان های فراوانی نیز برای اختلالات افسردگی وجود دارد. روان درمانی کمک به تغییر الگوی رفتار در فرد می‌شود. شناخت درمانی نیز یکی از درمان های کوتاه مدت روانشناختی است. درمان توسط متخصص و روانشناس صورت می‌گیرد. برای اطلاع از درمان های افسردگی کلیک کنید.

کلام آخر

پس از مطالعه مقاله اطلاعات مفیدی از داروی پاروکستین به دست آورده اید. برای درمان اختلالات افسردگی، اضطرابی، وسواس، استرس پس ازسانحه و ملال پیش از قاعدگی علاوه بر دارو درمانی، روان درمانی نیز نقش مهمی دارد. مرکز مشاوره آواژه با حضور متخصصین در حوزه روانشناسی خدمات تلفنی و حضوری به شما ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: قرص پاروکستین 20 | عوارض و نحوه قطع کردن پاروکستین

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : قرص پاروکستین 20 , عوارض و نحوه قطع کردن پاروکستین, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 95 تاريخ : سه شنبه 27 دی 1401 ساعت: 16:28

جنب شدن در خواب یک فرایند طبیعی است که در طول زندگی همه ما اتفاق می‌افتد. جنب شدن در خواب یا رؤیای خیس به معنی خروج مایع منی در آقایان یا مرطوب شدن واژن در خانم‌ها است. اگرچه این اتفاق بسیار طبیعی است و تقریباً در زندگی همه ما پیش می‌آید. بسیاری از خانم‌ها و آقایان به خصوص در نخستین تجربه‌ای که از این مسئله دارند احساسات متفاوت و حتی منفی را راجع به خودشان تجربه می‌کنند. دانستن این نکته نیز بسیار مهم است که شما می‌توانید تا حدودی این مسئله را کنترل کنید. پس برای اولین قدم بهترین کار این است که آگاهی خود را راجع به این مسئله افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: جنب شدن در خواب | علت جنب شدن در خواب چیست

جنب شدن در خواب

جنب شدن در خواب یا noctual emission نام یک فرایند طبیعی است که در بدن همه ما اتفاق می‌افتد. در این شرایط بدن فرد در طول خواب دچار تخلیه مایع منی می‌شود. مرحله‌ای از خواب وجود دارد که به آن مرحله REM گفته می‌شود. در این مرحله تغییرات بسیاری در بدن اتفاق می‌افتد که یکی از آنها افزایش جریان خون است. و همین موضوع تبدیل به دلیلی برای انزال می‌شود. ممکن است در طول شب از خواب بیدار بشوید و جنب شدن را احساس کنید. درعین‌حال ممکن است تا صبح هیچ احساسی از این ماجرا نداشته باشید. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که جنب شدن در خواب یک فرایند طبیعی در بدن است و همه ما کم یا زیاد آن را تجربه می‌کنیم. پس جای نگرانی در این باره وجود ندارد.

 

تعداد دفعات جنب شدن در خواب

چند بار جنب شدن در خواب عادی است؟ این سؤالی است که برای بسیاری از ما پیش می‌آید. اما باید گفت که هیچ جواب مشخصی برای این سؤال وجود ندارد. اگرچه هستند کسانی که در طول عمر خود تنها دو یا سه بار این موضوع را تجربه می‌کنند اما درعین‌حال دسته دیگری نیز هستند که دو یا سه بار در هفته چنین تجربه‌ای خواهند داشت. متخصصان معتقدند تعداد دفعات جنب شدن در خواب باتوجه‌به شرایط فیزیولوژیکی، تغذیه و تجربه‌های جنسی هرکدام از ما متفاوت است.

دلایل جنب شدن در خواب

عوامل و دلایل مختلفی در زمینه جنب شدن در خواب وجود دارد. که این دلایل به شرح زیر هستند.

1. نداشتن رابطه جنسی در طولانی‌مدت

شایع‌ترین علت جنب شدن در خواب را می‌توان به عدم برقراری رابطه جنسی در بلند‌مدت نسبت داد. بدن مردان در طول زندگی آنها ساختن سلول جنسی یا اسپرم را ادامه می‌دهد. اسپرم‌ها در لوله‌های خاصی در بیضه نگهداری می‌شوند. سپس از طریق رابطه جنسی تخلیه شده و اسپرم‌های جدیدی در لوله‌ها ذخیره می‌شود. باتوجه‌به اینکه ظرفیت این لوله‌ها محدود است اگر شما از نظر جنسی فعال نباشید بدن به طور طبیعی اسپرم را خارج می‌کند. و این همان چیزی است که به‌عنوان جنب شدن یا احتلام می‌شناسید.

2. تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی که عمدتاً در دوره بلوغ به اوج خودش می‌رسد یکی دیگر از علت‌های جنب شدن فرد در خواب است. برای مثال تحقیقات نشان داده که افزایش هورمون تستوسترون با افزایش میل جنسی و همین‌طور جنب شدن رابطه مستقیمی دارد.

3. تصورات جنسی

یکی از موضوعاتی که با تجربه احتلام رابطه مستقیم دارد این است که شما در طول روز چقدر درگیر مسائل جنسی هستید. تصورات جنسی، تماشای پورنوگرافی و صحبت‌کردن با دوستان راجع به این مسئله همگی از موضوعاتی هستند که می‌توانند احتمال جنب شدن در خواب را بالا ببرند.

4. رژیم غذایی

مواد غذایی که فرد مصرف می‌کند می‌تواند منجر به افزایش تحریک‌پذیری و میل جنسی شوند. مواد غذایی چرب و شیرین از جمله مواردی هستند که منجر به افزایش میل جنسی می‌شوند. و احتمال جنب شدن در خواب را افزایش می‌‌دهند.

راهکارهایی برای پیشگیری از جنب شدن در خواب

راهکارهایی برای پیشگیری از جنب شدن در خواب وجود دارد که عبارتند از.

مدیریت محرک‌های جنسی

همان‌طور که گفتیم اینکه شما در طول روز چقدر در معرض محرک‌های جنسی مختلف باشید تأثیر مستقیمی روی جنب شدن خواهد داشت. پس اگر می‌خواهید این مسئله را مدیریت کنید در درجه اول باید محیطی که در آن هستید و محرک‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شوید را مدیریت کنید.

رابطه جنسی

هرچقدر شما زندگی جنسی منظم‌تری داشته باشید احتمال جنب شدن در خواب کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر است که جنب شدن بیشتر در افراد مجرد اتفاق می‌افتد تا متأهل‌ها. یک زندگی جنسی سالم که در آن نیازهای شما به طور طبیعی تأمین بشوند بهترین راه برای کنترل این مسئله است.

کنترل رژیم غذایی

مصرف مواد قندی، فلفل، تخم مرغ، سیر، بادمجان، گوشت قرمز، پیاز و چربی‌های حیوانی از جمله عواملی هستند که روی نیازهای جنسی ما تأثیر می‌گذارند. شما می‌توانید با کنترل کردن مواد غذایی که استفاده می‌کنید تا حدودی نیازهای جنسی و همین‌طور احتلام در خواب را کنترل کنید.

راهکارهای دیگر برای کاهش جنب شدن در خواب

  • از مشاهده صحنه های تحریک آمیز خودداری کنید.
  • در مکان های خنک بخوابید و از خواب در مکان های گرم پرهیز کنید.
  • 2 ساعت قبل از خواب از مصرف مایعات خودداری کنید.
  • تا حد امکان از دمر خوابیدن خودداری کنید.
  • نصف شب به دستشویی بروید.
  • از لباس های جذب و چسبان استفاده نکنید.

جنب شدن در خواب و مشاوره روان‌شناسی

زندگی جنسی ما نیز درست مانند هر بعد دیگر از زندگی‌مان نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. بااین‌حال به دلیل باورهای فرهنگی ما معمولاً راجع به این قضیه صحبت نمی‌کنیم. گاهی اوقات علت جنب شدن‌های بیش از حد این است که فرد راهکاری برای مدیریت‌کردن نیازهای جنسی‌اش ندارد. بعضی مواقع نیز پیش می‌آید که شما خودتان را برای این موضوع سرزنش می‌کنید. یا حتی گناهکار و ناپاک می‌دانید. در همه این موقعیت‌ها می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین بدون اینکه شما را قضاوت کنند صحبت‌هایتان را گوش کرده و برای پیداکردن راه‌حل مناسب به شما کمک می‌کنند.

 

جنب شدن در خواب بیماری است یا خیر؟

جنب شدن در خواب بیماری نیست و مشکل خاصی تلقی نمی‌شود. این اتفاق امری طبیعی است و نشان از فعالیت های طبیعی بدن است. این اتفاق باعث کاهش فشارهای میل جنسی در افراد مجرد خواهد شد. اما این نکته را در نظر بگیرید که بدن افراد با یکدیگر متفاوت است و گاهی افراد این انزال ها را به طور واضح تجربه نمی‌کنند. اما به یاد داشته باشید که جنب‌شدن در خواب نه گناه است و نه بیماری. تنها یک اتفاق طبیعی است که افراد در زمان ها و سنین مختلف تجربه خواهند کرد.

کلام آخر

بسیاری افراد از جنب شدن در خواب اطلاعی ندارند. یا به دنبال کاهش این اتفاق هستند. بهترین راهکار برای کاهش جنب شدن در خواب، مشاوره و کمک از روانشناس است. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان خدمات ارائه می‎‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افسردگی بعد از طلاق با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنب‌شدن در خواب می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

چند بار جنب شدن در خواب طول یک ماه طبیعی است؟

این موضوع کاملاً به شرایط جسمی و موقعیت زندگی جنسی شما بستگی دارد. اما اگر هر شب درگیر این مسئله می‌شوید بهتر است راجع به آن از یک متخصص کمک بگیرید.

منبع: جنب شدن در خواب | علت جنب شدن در خواب چیست

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : جنب شدن در خواب , علت جنب شدن در خواب چیست, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 89 تاريخ : پنجشنبه 22 دی 1401 ساعت: 14:49

درمان استرس و اضطراب بستگی به شدت اختلال دارد. اختلال اضطرابی و استرسی مانند فوبیا، استرس پس از سانحه، اضطراب جدایی و … . طبق نظر روانشناس و متخصص شناسایی می‌شود. سپس بر اساس شدت و نوع روش مناسب درمان اتخاذ می شود. اما استرسی که همه ما در طول زندگی تجربه می‌کنیم طبیعی است. زمانی این استرس و اضطراب اختلال می‌شود که به صورت مکرر و فلج کننده ادامه داشته باشد. با ما همراه باشید تا با انواع درمان های استرس و اضطراب آشنا بشوید. برای شروع درمان و دریافت خدمات روی مشاوره استرس کلیک کنید.

منبع: درمان استرس و اضطراب | بهترین و سریع ترین درمان در کمتر از 1 هفته

استرس و اضطراب چیست؟

استرس واکنش بدن هر فرد به یک اتفاق است که می‌تواند ناشی از هر چیزی باشد و باعث بروز عصبانیت و ناامیدی در فرد می‌شود. با افزایش برخی از هورمون ها در بدن، هوشیاری در مغز افزایش می یابد. و با علائم ظاهر می شود. استرس و اضطراب در جامعه، آمار زیادی را به خود اختصاص داده است. اما استرس و اضطراب در مواقعی خاص ضروری است. گاهی همین استرس باعث حرکت شما به انجام فعالیت هایی می‌شود. اما تکرار مداوم این استرس ها به اختلال تبدیل خواهد شد.

تفاوت بین استرس و اضطراب در حضور یا عدم حضور محرک خارجی است. اگر یک عامل خارجی (مار، عقرب، سگ) وجود داشته باشد که باعث بروز ترس شود، استرس نامیده می‌شود. اما اگر محرکی وجود نداشته باشد و فکر کردن (اندیشیدن به امتحان، جلسه مهم و…) باعث بروز نگرانی شود را اضطراب می‌گوییم.

انواع استرس و اضطراب

به طور کلی استرس به دسته های زیر تقسیم می‌شود.

  • استرس حاد: نگرانی و تنش های کوتاه مدت را استرس حاد می‌گویند.
  • استرس مزمن: نگرانی ها و تنش های طولانی مدت را استرس مزمن می‌گویند.
  • استرس پس از سانحه: پس اتفاقات خطرناک مانند تصادف، فرد دچار استرس پس از سانحه می‌شود.

اختلالات اضطرابی به چند دسته تقسیم می‌شود. که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

  • فوبیاهای خاص
  • پانیک
  • اضطراب تعمیم یافته
  • اضطراب جدایی
  • آگورافوبیا

نشانه های استرس و اضطراب

افرادی که دچار استرس و اضطراب می‌شوند، نشانه هایی از خود بروز می‌دهند که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

  • نگرانی بیش از حد
  • خستگی
  • بی قراری
  • اختلال در تمرکز
  • افکار رقابت
  • عصبانیت
  • ناتوانی در انجام فعالیت های روزمره

تاثیر استرس و اضطراب در زندگی

استرس و اضطراب به معنای نگرانی، تنش و تحت فشار بودن است. این وضعیت اثرات منفی و مخربی در بدن و زندگی روزمره می‌گذارد. در ادامه به تاثیرات استرس و اضطراب اشاره کرده ایم.

  • ناتوانی در انجام امور روزمره
  • ناتوانی در انجام فعالیت های همیشگی
  • کاهش ایمنی بدن
  • افزایش رخ دادن بیماری
  • کاهش عملکرد صحیح بدن
  • کاهش توانایی های ذهن و حافظه
  • رفتار نامناسب در موقعیت حساس
  • کمبود اعتماد به نفس
  • کاهش عزت نفس
  • گرفتگی عضلانی
  • بروز تیک های عصبی
  • مشکلات پوستی
  • ریزش مو
  • کاهش یا افزایش اشتها
  • اختلالات خواب
  • اختلال در تناسب اندام
  • بروز سر درد
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • عملکرد نامناسب اعضای بدن (قلب، کلیه، کبد،روده)

درمان استرس و اضطراب

استرس و اضطراب یکی از واکنش های بدن است که تمام انسان ها درجه اندکی تجربه کرده‌اند. اگر علائم به طور مداوم و پیوسته ادامه داشته باشد دچار اختلال می‌شود. استرس و اضطراب مداوم موجب ناراحتی های قلبی، دردهای عصبی و بیماری های جسمی می‌شود. برای بهبود کیفیت زندگی و مبتلا نشدن به بیماری های جسمانی، استرس و اضطراب نیاز به درمان دارد. در ادامه انواع درمان استرس و اضطراب را توضیح داده ایم.

1. روان درمانی

یکی از روش های استاندارد درمان استرس و اضطراب، روان درمانی است. در روش روان درمانی الگوهای نادرست ذهنی که موجب استرس و اضطراب می‌شود بررسی و حذف می‌کنند. و الگوهای درست ذهنی را جایگزین این الگوهای نادرست می‌کنند.

2. تحریک مغناطیسی مغز (rTMS)

یکی از روش های درمانی استرس و اضطراب، تحریک مغناطیسی مغز است. در این روش از پالس‌های مغناطیسی مداوم برای تحریک سلول های عصبی مغز استفاده می‌شود. تحریک مغناطیسی مغز یک روش بدون درد است که نیازی به بیهوشی و بی حسی ندارد. دستگاه rTMS دارای تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا بوده و روشی برون برگشت و کاملا درمانی است.

3. تحریک الکتریکی مغز (tDCS)

در روش تحریک الکتریکی مغز از جریان های خیلی ضعیف برای تحریک سلول های عصبی خاصی از مغز استفاده می‌کنند. از این روش برای درمان استرس و اضطراب شدید استفاده می‌کنند. تحریک الکتریکی مغر نیازی به بی حسی و بیهوشی ندارد. و روش درمانی ایمن و دارای کمترین عوارض جانبی است.

4. نوروفیدبک

نوروفیدبک یک روش درمانی بدون درد، بی خطر و بدون عارضه است. در این روش درمانی برای مراجعه کننده سنسورهایی روی مغز وصل می‌کنند و ویدئو به نمایش می‌گذارند، و عملکرد مغز را بر روی دستگاه ثبت می‌کنند. زمانی که سنسورها نمایانگر استرس و اضطراب باشد، ویدئو تارتر و کمرنگ تر می‌شود. این روند درمانی به مراجعه کننده کمک می‌کند به جای افکار استرسی به تصاویر ویدئو دقت و تمرکز کند. برای درمان استرس از درمان نوروفیدبک استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان دهنده تاثیرات 56% درصدی این روش درمانی برای استرس و اضطراب است. اما از معایب این روش درمانی می‌توان به تاثیرات کوتاه مدت نوروفیدبک اشاره کرد.

5. دارو درمانی

دارو درمانی روشی کوتاه مدت برای رفع نشانه های استرس و اضطراب است. در این روش درمانی، با تشخیص متخصص داروی مناسب تجویز می‌شود. داروهای ضد اضطراب و ضد استرس گوناگونی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم. برا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با داروهای ضد اضطراب کلیک کنید.

  • داروهای خانواده بنزودیازپین ها
  • پروپرانولول
  • مورفین

6. ریلکسیشن(Relaxation)

هنگام بروز استرس و اضطراب ماهیچه های بدن سفت و منقبض می‌شود. در روش ریلکسیشن، درمانگر به مراجعه کننده آموزش می‌دهد تا با روش های گوناگون ماهیچه های سفت شده بدن را از حالت انقباض خارج کند. طبق بررسی های صورت گرفته، این روش درمانی بهترین پاسخ را در برابر کاهش علائم استرس زا داده است.

7. رفتار درمانی شناختی (CBT)

این روش درمانی باید توسط روانشناس و متخصص دوره دیده به مدت 6 جلسه 60 تا 90 دقیقه ارائه شود. اما طبق تشخیص متخصص طول درمان مشخص می‌شود. معمولا این روش درمانی پس از دو هفته تحت استرس و اضطراب شدید قرار داشتن انجام می‌شود. شروع درمان بستگی به محرک های استرس زای پس از اتفاق تنظیم می‌شود. در این روش به مراجعه کننده اجازه کاهش زمان اضافی برای علائم گذرا و کاهش محرک های استرس زا پس از سانحه داده می‌شود.

8. ذهن آگاهی

تمرینات مدیتیشن و تنفس در روش درمانی ذهن آگاهی آموزش داده می‌شود. ذهن آگاهی برای مدیریت و بینش برای کنترل استرس و اضطراب است.

راهکارهای خانگی برای درمان استرس و اضطراب

برای درمان استرس و اضطراب بهترین روش مراجعه به روانشناس و درمانگر است. اما روش های خانگی برای آرام کردن شرایط وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

منبع استرس را ریشه یابی کنید

برای ریشه یابی پاسخ به چند سوال به شما کمک خواهد کرد.

  1. استرس برای شما از درون تولید می‌شود یا از بیرون؟
  2. محیط خارجی به شما استرس وارد می‌کند یا از رفتار کسی دچار استرس می‌شوید؟
  3. آیا برای رفع استرس و اضطراب اقدام می‌کنید؟

ورزش کنید

یکی دیگر از راه های خانگی رفع استرس، ورزش با آهنگ شاد است. به مدت 30 دقیقه روزانه در خانه یا بیرون از خانه در طبیعت ورزش کنید.

ارتباط برقرار کنید

معاشرت و دوستی ها به شما کمک می‌کند متوجه گذر زمان نشوید. گشت و گذار با کسانی که دوست دارید روحیه شما را تغییر و از استرس دور می‌شوید.

استراحت کنید

برای خودتان زمانی در نظر بگیرید تا استراحت کنید. تفریح، خواب کافی، مسافرت، رستوران و … از استرس شما می‌کاهد.

ماساژ بگیرید

طبق تحقیقات ، استرس باعث گرفتگی عضلات بدن می‌شود. با ماساژ گرفتن عضلات بدن شل می‌شود و از حالت انقباض خارج می‌شود. بنابراین علائم استرس در بدن کاهش می‌یابد.

کلام آخر

برای اینکه بتوانید از تکنیک های آرام بخش، استرس و اضطراب خود را کاهش دهید، از روانشناس و متخصص در حوزه استرس و اضطراب کمک بگیرید. بهترین راهکار برای مواجه با این مشکل، مشورت با روانشناس و متخصص خانواده است. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به مراجعان عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان استرس و اضطراب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان اضطراب و استرس می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: درمان استرس و اضطراب | بهترین و سریع ترین درمان در کمتر از 1 هفته

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : درمان استرس و اضطراب , بهترین و سریع ترین درمان در کمتر از 1 هفته, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 90 تاريخ : چهارشنبه 21 دی 1401 ساعت: 20:57

ریلکسیشن از روش های نوین برای کاهش‌استرس است. در زبان انگلیسی اصطلاحی به نام ریلکس داریم که به استراحت کردن افراد پای تلویزیون، نفس‌های عمیق و… اطلاق می‌شود. بسیاری از مردم نیز وقتی کلمه ریلکسیشن را می‌شنوند به یاد کارهایی مانند دراز کشیدن و استراحت می‌افتند. ولی منظور ما در اینجا نوعی ریلکسیشن عضلانی است و در واقع به تکنیک‌های ارزشمندی اشاره دارد که نام دقیق‌تر آن ریلکسیشن تدریجی عضلات می‌باشد که اولین بار توسط دکتر ادموند جاکوبسن اختراع شد. در این مقاله در مورد تمرین‌‌های اصلی ریلکسیشن توضیح می‌دهیم تا با آن بیشتر آشنا شوید و پاسخ هر سوالی که ممکن است در مورد تکنیک‌های ریلکسیشن داشته باشید را بگیرید. برای دریافت خدمات مشاوره استرس کلیک کنید.

منبع: ریلکسیشن | آموزش تمرینات ریلکسیشن

ریلکسیشن چیست

کلمه ریلکسیشن بطور کلی به دو مفهوم اشاره دارد:

تکنیک ریلکسیشن عضلانی که نوعی تکنیک ذهن آگاهی محسوب می شود. این روش توسط دکتر جاکوبسن ابداع شد. این روش را در ادامه شرح داده ایم.

روش های دیگری که در ریلکسیشن به کار می رود، انجام کارهایی است که موجب آرامش بدن و ذهن شما می شود. به کارگیری یک یا ترکیبی از چند تکنیک با هدایت متخصص انجام می شود. برای مثال شل کردن ماهیچه‌ها، شنیدن آهنگ خواب آرامش بخش، تصویرسازی، تمرین‌های ذهنی، مدیتیشن و … از جمله این تکنیک ها هستند.

انواع تکنیک‌های ریلکسیشن

در این بخش می‌خواهیم به آموزش ریلکسیشن بپردازیم و عملا بهترین تکنیک‌های تن‌آرامی را که به رفع استرس کمک می‌کند، به شما آموزش دهیم.

آرامش تدریجی عضله‌ها (ریلکسیشن جاکوبسن)

وقتی شما دچار استرس می‌شوید، ناخواسته بخش‌هایی از عضلاتتان را منقبض می‌کنید و حتی متوجه آن نمی‌شوید. مثلا برخی در شرایط استرس‌زا عضلات فک و دهان‌شان را سفت می‌کنند و برخی هم به عضلات بخش شانه فشار می‌آورند. در ریلکسیشن تدریجی عضلانی، شما باید سعی کنید کم‌کم به خود یادآوری کنید که تفاوت عضله آزاد و عضله سفت شده، چیست.

بدین ترتیب دفعات بعد که دچار استرس شدید، اجازه نمی‌دهید که عضله بدن‌ منقبض شود و درد بگیرد و موجب افزایش استرس‌ گردد. به دلیل اینکه این تکنیک ذهن شما را به لحظه حال می‌آورد، یک نوع تکنیک ذهن آگاهی است و موجب کاهش استرس و افزایش تمرکز و توجه‌ می‌شود. با انجام آن، عضلاتی از بدن که ناخواسته دچار گرفتگی شدند را هم آزاد می‌کنید.

طریق انجام آرامش تدریجی عضله‌ها

  • در مکانی آرام، بنشینید و یا دراز بکشید.
  • لباس‌های گشاد بپوشید و کفش‌هایتان را درآورید.
  • ابتدا بین ۴ تا۱۰ ثانیه نفس عمیق بکشید.
  • در همان حالت، به پای راست فکر کنید و به آن تمرکز کنید.
  • آرام عضلات پای راست را سفت کنید، سپس تا جای ممکن‌ آن را منقبض و بیشتر فشار دهید.
  • ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید.
  • پس از ۱۰ ثانیه، پایتان را شل کنید و از بین رفتن تنش را حس کنید.
  • چند بار نفس عمیق بکشید.
  • حالا همین تمرینات را با پای چپ انجام دهید.
  • بعد از پاها به سراغ عضلات ماهیچه و سپس ران پا، باسن، شکم، سینه، بازو، شانه، گردن و صورت بروید و تمرینات را تکرار کنید.

نکته: چنانچه سابقه اسپاسم عضلانی، مشکلات کمر یا آسیب‌های جدی بدنی دارید، بهتر است قبل از این تمرین ریلکسیشن با پزشک مشورت نمایید.

نکته دوم: تاکنون تحقیقات زیادی راجع به این تمرین انجام شده و تایید کردند که می‌تواند به درمان بی‌خوابی، کاهش درد گردن، کاهش کمردرد، کاهش فشار خون، دفع حملات میگرنی و… کمک نماید.

مراقبه آرامش

مدیتیشن یا مراقبه روشی است که در آن در حالت خوابیده یا نشسته، با چشمان باز یا بسته، بر چیزی مانند صدای تنفس خود یا یک آهنگ ملایم تمرکز شود. در حقیقت مدیتیشن مهم‌ترین تکنیک ذهن‌آگاهی است و کمک می‌کند شدت استرس‌کاهش یابد و موجب افزایش تمرکز، آرامش، توجه و… می گردد.

شما می‌توانید برای اجرای دقیق و کامل‌ مدیتیشن، از صوت راهنمای فارسی مدیتیشن یا توضیحات ادامه مقاله استفاده کنید.

انجام مراقبه مدیتیشن ذهن‌آگاهی

  • به مکانی آرام بدون مزاحمت یا حواس‌پرتی‌ بروید.
  • روی یک صندلی‌ راحت پشت‌تان را صاف کنید و بنشینید.
  • چشمانتان را ببندید و تمرکز را روی نفس‌هایی که می‌کشید دهید.
  • به بالا و پایین آمدن شکم هنگام تنفس دقت و تمرکز کنید.
  • نگران فکرهایی که موجب حواس‌پرتی شما می‌شوند یا اجرای خوب یا بد مدیتیشن خود نباشید.
  • اگر فکری به ذهنتان آمد سعی کنید بدون مقابله با آن، دوباره به حالت قبل برگردید و مدیتیشن را ادامه دهید.

تجسم (تصویرسازی بصری)

در تکنیک تجسم ریلکسیشن، شما با ساختن تصاویر ذهنی وارد یک سفر ذهنی به یک مکان یا موقعیت آرامش‌بخش می‌شوید. برای آرام‌سازی کامل باید سعی کنید تا حد ممکن با تجسم، حواس‌تان از جمله حس بویایی، بینایی، صدا و لامسه را مداخله دهید. برای نمونه: استراحت خود در کنار را تجسم می‌کنید، بوی آب‌شور دریا، صدای به هم خوردن موج‌ها و گرمای خورشید را روی بدنتان تصور کنید. در این هنگام خودتان را در محل فرضی، غرق در آرامش حس کنید و ذهن را از تمام خستگی‌ها و نگرانی‌های احتمالی دور کنید.

ریلکسیشن با یوگا

از بهترین ورزش‌هایی که این چند ساله به ایران وارد شد، یوگاست. خوشبختانه امروزه مراکز و کلاس‌های آموزشی آن نیز در حال افزایش می‌باشد. یوگا بیشتر روی حرکات کششی تمرکز دارد که گذشته از بهبود احساس، تاثیر زیادی روی بدن و عضلات نیز می‌گذارد. اگر به یوگا علاقه‌مندید، در شهر خودتان به ‌دنبال مراکز یا کلاس‌های آموزشی آن باشید و حتما در کلاس‌های یوگا با مربی معتبر ثبت نام نمایید.

متاسفانه برخی از مربیان یوگا، وقتی تکنیک‌های ریلکسیشن و مدیتیشن را آموزش می‌دهند، برخی مفاهیم غیر علمی را هم در آموزش استفاده می‌کنند. نیز استفاده می‌کنند. مثلا مفاهیمی چون چاکراها، اعداد شانس و… . بنابراین توصیه می‌کنیم معلمی را انتخاب نمایید که همه چیز را به ‌شکل علمی آموزش دهد یا لااقل خودتان مراقب باشید و هر چیزی را باور نکنید. بطور کلی ورزش یوگا تاثیر زیادی روی سلامت جسم و ذهن دارد.

اسکن بدن

در روش اسکن بدن، شما باید مانند تمرین آرام‌سازی عضلات به بخش‌های مختلف بدن‌ تمرکز کنید. هنگام انجام این تمرین، باید سعی کنید از احساسی که در هر نقطه از بدنتان وجود دارد، بیشتر آگاه شوید.

طریقه انجام اسکن بدن

  • به پشت دراز بکشید، و پاها را عادی و خمیده نگه دارید، طوری که کف پاها روی زمین باشند. می‌توانید پاها را هم دراز کنید.
  • ابتدا با چشمان باز یا بسته، تقریبا ۲ الی ۳ دقیقه به نفس‌ها و دم و بازدم‌تان توجه کنید.
  • سپس، تمام تمرکز خود را به انگشتان پای راست بدهید.
  • تصور کنید هر نفس عمیقتان به سمت انگشتان پای‌ راست می‌رود.
  • تقریبا ۵ تا ۱۰ ثانیه تمرکزتان را روی این قسمت از بدن نگه دارید و سعی کنید به احساسات آن (هر حسی، درد، گرما یا سرما، لمس زمین و…) آگاه شوید.
  • سپس از انگشتان، به سمت کف پای راست بروید و از احساسات آن آگاه گردید.
  • حالا کم‌کم بالا بیایید و دقیقا مثل همین تمرین، تمرکزتان را در هر نقطه (از کف پا به بالا؛ مچ پاها، ماهیچه و ساق پا، ران تا باسن) بین ۵ تا ۱۰ ثانیه یا حتی کمی بیشتر نگه دارید.
  • بعد سراغ پای چپ بروید و همین مسیر را دوباره طی کنید.
  • بعد از باسن، سراغ شکم بروید و بخش‌بخش شکم‌تان را در این حرکات ریلکسیشن، آنالیز نمایید.
  • سپس سینه‌ها و گردن، قسمت‌های مختلف سر شامل دهان، دماغ و چشم‌ها و حتی کف سر را بررسی کنید.
  • در پایان مدتی را در سکوت بگذرانید. تمرکزتان را به نفس‌هایی که می‌کشید، بدهید.

نکته: مور مور شدن بدن هنگام انجام این تکنیک، عادی است پس اصلا از آن نترسید.

روش ریلکسیشن خود ماساژدهی

همه می‌دانید که ماساژ از تکنیک‌های عالی و موثر جهت کاهش استرس، درمان مشکلات اضطراب و… است. وقتی ماساژ را با ریلکسیشن و ذهن‌آگاهی انجام دهید، تاثیرش هم بیشتر می‌شود. در این تکنیک ریلکسیشن، شما با ماساژ دادن خود به آرامش می‌رسید. شما می‌توانید این راهکار را در روز و در بازه‌های زمانی مختلف حتی بدون هیچ محدودیت مکانی انجام دهید. انجام روش خود ماساژدهی به ویژه شب‌ها قبل از خواب با روغن‌های معطر توصیه می‌شود.

روش انجام خودماساژدهی

  • برای شروع دستان‌تان را با روغن چرب کنید و انگشتتان را روی ماهیچه‌های پشت گردن‌ قرار دهید.
  • همینطور که آرام‌آرام این ماهیچه‌ها را به‌شکل دَوَرانی ماساژ می‌دهید، به احساسی که ماهیچه‌های گردن دارد، توجه کنید.
  • به هیچ موضوعی جز احساس بدن‌تان حین ماساژ توجه نکنید.
  • سعی کنید از ماساژتان حس خوبی بگیرید و کمی لبخند بزنید.
  • انگشتان شصت را در دو طرف گردن روی ماهیچه‌ها قرار دهید و به سمت بالا ماساژ دهید.
  • بعد از رسیدن انگشتان شصت به نزدیکی موها، دوباره آن‌ها را پایین بیاورید و بالا ببرید، نیازی نیست زیاد فشار دهید.
  • حالا با انگشتان جلوی پیشانی و بین ابروهای‌تان را به‌ شکل دورانی و دایره‌ای، ماساژ بدهید.
  • بعد دستانتان را آزاد کنید، ۲ دقیقه روی نفس‌ها تمرکز کنید و تمرین ریلکسیشن را تمام نمایید.

نفس عمیق

ساده‌ترین حرکت ریلکسیشن که اثربخشی زیادی هم دارد، تمرین نفس عمیق است. این تمرین هم یادگیری‌اش بسیار آسان است و هم براحتی در هر مکانی قابل انجام است.

  • در گوشه‌ای آرام بنشینید.
  • برای اینکه خسته نشوید، ستون فقرات‌ و شانه‌هایتان را صاف نگاه دارید و اجازه ندهید بیفتند.
  • یک دست‌ را روی سینه‌تان قرار دهید و دست دیگر را روی شکم.
  • از راه بینی هوا را به داخل بکشید.
  • اگر تنفس‌تان صحیح و اصطلاحا تنفس دیافراگمی انجام دهید، شکم‌تان باید بالا و پایین شود نه سینه‌.
  • هوا را یا همان بازدم را از راه دهان بیرون دهید.
  • موقع بازدم، عضلات شکم را منقبض و سفت کنید، نه آنقدر که درد بگیرد.
  • هنگام درون دادن هوا، آنقدر هوا به داخل شکم بدهید که حتی قسمت پایین شکم نیز کمی بیرون بیاید.

این تمرین در حالت نشسته برای‌تان سخت است، می‌توانید به حالت خوابیده انجام دهید و به جای دست نیز یک کتاب روی شکم‌ بگذارید.

پیلاتس

اگر اهل ورزش باشید، حتما نام پیلاتس را شنیده‌اید. اگر بتوانید در یک کلاس روزانه پیلاتس ثبت نام نمایید، یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. زیرا این ورزش از تمرین‌های ذهن آگاهی که موجب ریلکسیشن و آرامش اعصاب می‌شوند، تشکیل شده است. همچنین پیلاتس شامل تمرین‌های بدنی است که موجب افزایش آرامش بدن شما می‌شود.

شنیدن آگاهانه

یک تمرین ریلکسیشن لذت‌بخش! این تمرین، هم موجب آرامش اعصاب و هم تقویت قدرت شنوایی‌ می‌شود. (این یکی از تمرین‌های مورد اجرای خوانندگان است). جهت انجامش، کافی است آهنگ مورد علاقه‌تان را پخش کنید و به موارد زیر توجه کنید:

  • در این آهنگ چه صداهایی وجود دارد؟
  • همه صداها را تشخیص دهید. مثلا صدای گیتار، پیانو، یا صدای ریزی که نمی‌دانید از چه سازی بیرون می‌آید و …
  • به زیر و بم آهنگ دقت کنید.
  • در این حالت به حس و حال خود توجه کنید.
  • به معنای متنِ آهنگ نیز خوب توجه کنید.
  • اگر ذهنتان مشوش شد، نگران نباشید و با آرامش دوباره روی آهنگ متمرکز شوید.

در نهایت کدام ریلکسیشن به درد ما می‌خورد

اگر برای یافتن یک روش آرامش‌بخش برای چند لحظه لذت، کلمه ریلکسیشن را جستجو کردید و به این مقاله رسیدید، می‌توانید هر یک از تکنیک‌های بالا که به نظر شما جذاب بود را انجام دهید. همه آن‌ها مزایا و فواید زیادی دارند. اما اگر هدفتان از جستجوی کلمه ریلکسیشن، یادگیری دقیق اصلی‌ترین تکنیک ریلکسیشن یا همان ریلکسیشن عضلانی جاکوبسن است، خب تکنیک دوم بهترین انتخاب است.

به طور کلی از میان راهکارهایی که بالا اشاره کردیم، تکنیک جاکوبسن با توجه به تمرکز روی انقباض و شل کردن عضله‌ها، تاثیر زیادی در کاهش استرس دارد. اگر می‌خواهید از این به بعد یک تمرین را به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید و از مزایای آن بهره‌ ببرید، قطعا مدیتیشن‌هایی مانند مدیتیشن صبح ، خواب و آرامش انتخاب‌های بسیار ارزشمندی می‌باشند. (انجام مداوم مدیتیشن روی کاهش استرس، بهبود خواب، کنترل احساسات و… تاثیر مطلوبی دارد).

سخن آخر

در این مقاله با فنون، تمرینات، حرکات و تکنیک‌های ریلکسیشن آشنا شدید. ما سعی کردیم با آموزش عملی به شما یاد دهیم چگونه ریلکسیشن کنید. به نظر ما از بین تمرین‌های مختلف بالا، ریلکسیشن آرامش تدریجی عضلات، تکنیک بسیار خوبی است. البته سایر نرمش‌های ریلکسیشن مانند خود ماساژدهی و… هم انتخاب‌های خوبی هستند. هر کدام از شما می‌توانید با توجه به علاقه خود یک یا چند مورد از آنها را انجام دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ریلکسیشن می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: ریلکسیشن | آموزش تمرینات ریلکسیشن

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : ریلکسیشن , آموزش تمرینات ریلکسیشن, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 86 تاريخ : سه شنبه 20 دی 1401 ساعت: 15:42

مشاوره روانشناسی در شیراز دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی شیراز و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی شیراز | بهترین روانشناس در شیراز

مشاوره روانشناسی شیراز

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی شیراز به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی شیراز

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره شیراز صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در شیراز برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در شیراز استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در شیراز برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی شیراز بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در شیراز حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی شیراز بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی شیراز یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در شیراز می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی شیراز | بهترین روانشناس در شیراز

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره روانشناسی شیراز , بهترین روانشناس در شیراز, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 93 تاريخ : سه شنبه 20 دی 1401 ساعت: 0:46

عشق بازی با همسر یکی از نکات مهمی است که معمولاً به آن توجه نمی‌کنیم. این کار می‌تواند کیفیت رابطه عاطفی و جنسی شما را تا حد زیادی بالاتر ببرد. بااین‌حال بسیاری از ما به دلایلی مثل خجالت کشیدن، بی‌توجهی یا نداشتن زمان کافی از آن صرف‌نظر می‌کنیم. متخصصان معتقدند که اگر می‌خواهید رابطه خوبی با همسرتان داشته باشید بهتر است عشق بازی را جدی بگیرید. برخلاف تصور خیلی‌ها این موضوع همیشه هم نباید قبل از رابطه‌جنسی و به قصد آن انجام بشود. بلکه خیلی اوقات عشق‌بازی صرفاً برای نزدیک‌شدن احساسی شما به یکدیگر انجام می‌شود. اگر این موضوع برای شما هم اهمیت پیدا کرده بهتر است در این مطلب همراه ما باشید. برای دریافت خدمات مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: عشق بازی با همسر | چطور همسرم را نوازش کنم؟

اهمیت عشق بازی با همسر

عشق‌بازی با همسر چه اهمیتی دارد؟ یا اصلاً چرا باید به آن توجه کنیم؟ این یکی از اولین سؤالاتی است که مطرح می‌شود. متأسفانه خیلی از زوج‌ها رابطه جنسی را به انجام دخول محدود می‌دانند. و به همین خاطر این سؤال پیش می‌آید که چرا باید به عشق‌بازی توجه کنیم. متخصصان خانواده جواب‌های بسیاری به این سؤال می‌دهند. از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد.

1- ایجاد صمیمیت در رابطه عاطفی

اولین تأثیر عشق‌بازی با همسر هیچ ربطی به رابطه جنسی شما ندارد. بلکه می‌خواهیم بگوییم این کار کیفیت رابطه عاطفی شما را بالاتر می‌برد. طبق آمارها زندگی‌هایی که در آن عشق‌بازی موردتوجه است گرمی بیشتری دارد؛ و دو طرف رضایت زناشویی بالاتری را تجربه می‌کنند.

2- بهترشدن کیفیت رابطه جنسی

عشق‌بازی کیفیت رابطه جنسی شما را هم بهتر می‌کند. وقتی زمانی را به این کار اختصاص می‌دهیم آمادگی روانی و جسمی به‌خصوص در خانم‌ها برای دخول بیشتر می‌شود. این موضوع رابطه جنسی را برای هر دو طرف شیرین‌تر و خوشایندتر می‌کند. و همین مسئله باعث می‌شود که تمایل بیشتری برای برقراری رابطه داشته باشید.

حتما مقاله آموزش سکس را بخوانید.

3- کمک به ارضا جنسی خانم‌ها

خانم‌های بسیاری هستند که تنها از راه دخول ارضا نمی‌شوند. در این زنان لمس کلیتوریس اهمیت بالایی دارد. در نتیجه عشق‌بازی می‌تواند راهی برای رسیدن آنها به ارگاسم و تجربه لذت جنسی باشد. علاوه بر این زمان‌هایی مثل قاعدگی یا دوران بارداری که محدودیت‌هایی برای رابطه جنسی وجود دارد، شما می‌توانید با این روش به ارضای همسرتان کمک کنید. حتی بسیاری از سردمزاجی‌ها در زنان نیز با استفاده از این روش بهتر خواهد شد.

در عشق بازی با همسر به این نکات توجه کنید

1- آراستگی ظاهر

اولین شرط داشتن یک رابطه خوب این است که به ظاهرتان توجه کنید. تمیزی و آراستگی ظاهری از جمله مسائلی هستند که توجه و تمایل طرف مقابل را به سمت ما جلب می‌کنند. پس اگر خودتان را برای عشق‌بازی آماده می‌کنید در درجه اول به این نکته توجه کنید.

یک نکته مهم برای خانم‌ها این است که سعی کنید در لباس‌های خود تنوع ایجاد کنید. یا به رنگ‌هایی که همسرتان به آنها علاقه دارد توجه داشته باشید. همیشه گفته می‌شود که آقایان از لحاظ دیداری خیلی زود تحریک می‌شوند. پس سعی کنید درست همان‌طوری باشید که او می‌پسندد.

2- عشق بازی با همسر | از کلام محبت‌آمیز استفاده کنید

بعد از ظاهر، رفتار شما اهمیت بسیاری دارد. محبت کردن مقدمه‌ای برای عشق‌بازی است. شما با استفاده از کلام محبت‌آمیز می‌توانید توجه همسرتان را به خودتان جلب کنید؛ و او را برای شروع یک رابطه تحریک کنید. برای اینکه این کار بیشتر در دل همسرتان تأثیر بگذارد بهتر است لحن و تن صدای خود را نیز تغییر دهید.

3- همسرتان را ببوسید

بوسه‌ها تقریباً همیشه و برای همه ما نماد عشق هستند. پس برای شروع رابطه همسرتان را ببوسید. این کار شاید بیشتر از هر حرفی محبت شما را به همسرتان برساند. به‌خصوص اگر آقا هستید این نکته را به خاطر داشته باشید که خانم‌ها به این شکل از محبت شما نیاز دارند. و این می‌تواند تمایل همسرتان به ارتباط با شما را تا حد زیادی افزایش بدهد.

4- عشق بازی با همسر | ماساژ جنسی را جدی بگیرید

ماساژ جنسی از جمله نکاتی است که ما معمولاً بی‌توجه از کنار آن رد می‌شویم. اما باور کنید این کار تأثیرات بسیاری روی کیفیت رابطه جنسی شما خواهد داشت. به‌طورکلی ماساژها باعث می‌شوند خستگی و استرس از همسر شما دور شود. و در نتیجه او شرایط روانی آماده‌تری برای برقراری رابطه جنسی خواهد داشت. برای ماساژ جنسی می‌توانید از روغن‌های خوشبو و آرامش‌بخش هم استفاده کنید. لمس اندام‌های جنسی و قسمت‌هایی که باعث تحریک بیشتر همسرتان می‌شود را جدی بگیرید. این کار تمایل او را برای برقراری رابطه چندین برابر خواهد کرد.

5- هنگام عشق بازی به همسر تان بازخورد بدهید

وقتی مشغول عشق بازی با همسر هستید سکوت نکنید. شاید از صحبت‌کردن خجالت می‌کشید؛ اما به این نکته توجه کنید که سکوت شما ممکن است باعث شود همسرتان احساس کند از رابطه لذت نمی‌برید. اگر او واقعاً این‌طور احساس کند می‌تواند به معنای شکست خوردن شما در یک رابطه جنسی موفق باشد. پس با استفاده از کلام یا تغییر دادن شکل نفس کشیدن با همسرتان ارتباط برقرار کنید. این رفتار شما به او نشان می‌دهد که کجاها درست مطابق میلتان رفتار کرده و در نتیجه آشنایی شما از نیازها و خواسته‌های یکدیگر نیز بیشتر می‌شود.

6- خجالت را کنار بگذارید

تابوهای فرهنگی بسیاری راجع به رابطه جنسی در فرهنگ ما وجود دارد. همین مسئله باعث می‌شود که خیلی اوقات ما و به‌خصوص خانم‌ها از برهنه شدن در مقابل دیگری، داشتن رابطه جنسی یا بیان احساساتمان خجالت بکشیم. حتی شاید این کار مقداری از استرس را هم در شما ایجاد کند. اما باید بدانید که شرط اول برای داشتن یک رابطه جنسی موفق این است که شما خود خودتان باشید؛ و بتوانید همه مرز و محدودیت‌ها را کنار بگذارید. بهترین تمرین برای ازبین‌بردن استرس این است که درست برخلاف افکارتان رفتار کنید. با این کار متوجه می‌شوید که تمام افکار منفی شما در این زمینه اشتباه بوده است.

7- اهمیت ایجاد تنوع در عشق بازی با همسر را نادیده نگیرید

ذهن ما به موضوعات جدید توجه بیشتری نشان می‌دهد. پس اگر می‌خواهید تمام حواس همسرتان پیش شما باشد ایجاد تنوع در رابطه جنسی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. استفاده از راهکارهای مختلف، تغییر محیطی که در آن رابطه جنسی دارید و به‌خصوص تنوع پوزیشن‌های جنسی می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

8- عشق‌بازی با ارگاسم تمام نمی‌شود

به‌عنوان آخرین نکته این موضوع را در نظر داشته باشید که عشق‌بازی پس از دخول و رسیدن به ارگاسم تمام نمی‌شود. پس از رابطه جنسی همسرتان را در آغوش بگیرید؛ راجع به رابطه‌ای که با او داشتید صحبت کنید؛ و به همسرتان نشان بدهید که همه توجه شما به او برای داشتن رابطه جنسی نبوده است.

مشاور چه کاری برای شما انجام خواهد داد

اگر در رابطه جنسی خود دچار هر مشکلی شده‌اید یا احساس می‌کنید نمی‌دانید چطور باید کاری کنید تا همسرتان لذت ببرد بهتر است این موضوع را با یک مشاور جنسی در میان بگذارید. مشاورین جنسی یا سکس‌تراپ‌ها در زمینه نیازهای هر دو جنس، رفتارهایی که رابطه شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند و همین‌طور اختلالات جنسی تخصص دارند. پس اگر در این زمینه‌ها دچار مشکل هستید با یک متخصص راجع به این موضوع صحبت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های عشق بازی با همسر می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چطور نیازهایم راجع به رابطه جنسی را به همسرم بگویم؟

راحت‌ترین راه در این موضوع این است که در یک فرصت مناسب با او صحبت کنید. یا اگر این کار برایتان سخت است خواسته‌هایتان را به شکل یک پیام برای او بفرستید. صحبت‌کردن در طول رابطه جنسی نیز می‌تواند تا حد زیادی همسرتان را از نیازهای شما آگاه کند.

منبع: عشق بازی با همسر | چطور همسرم را نوازش کنم؟

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : عشق بازی با همسر , چطور همسرم را نوازش کنم؟, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 85 تاريخ : يکشنبه 18 دی 1401 ساعت: 16:24

اولین رابطه جنسی در زندگی همه ما تجربه بسیار مهمی است. احساساتی که شما در این رابطه تجربه می‌کنید می‌تواند به‌طورکلی مسیر زندگی جنسی آینده‌تان را شکل بدهد. یک رابطه جنسی خوب می‌تواند شما را به لحاظ جنسی فعال نگه دارد؛ و حتی کیفیت ارتباط عاطفی‌تان را نیز چندین برابر کند. درعین‌حال یک رابطه نامطلوب می‌تواند احساس و باوری که نسبت به مسائل جنسی دارید را به‌طورکلی تغییر دهد. به همین خاطر بسیار مهم است که از قبل برای این رابطه آماده شوید و برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. بهترین راه برای بالابردن اطلاعاتتان در این زمینه این است که از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. ما نیز در این مطلب سعی می‌کنیم ابعاد مختلف اولین رابطه جنسی و آنچه را باید راجع به آن بدانید بررسی کنیم. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: اولین رابطه جنسی | اولین را تبدیل به بهترین کنید

اولین رابطه جنسی

اولین رابطه جنسی از آن دسته موضوعاتی است که اصلاً نباید ساده از کنار آن رد شد. متخصصان معتقدند احساساتی که شما در این رابطه تجربه می‌کنید بسیار قوی هستند؛ و شاید تا همیشه در شما باقی بمانند. به‌علاوه تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از اختلالات جنسی مثل سردمزاجی ریشه در اولین تجربه جنسی دارند. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که اولین رابطه تبدیل به الگویی برای زندگی جنسی شما خواهد شد.

نکات مهم در اولین رابطه جنسی

1- انتخاب محل مناسب برای شروع رابطه جنسی

برای اینکه بتوانید یک رابطه جنسی مطلوب را تجربه کنید اولین مسئله انتخاب محل مناسب است. محل رابطه جنسی باید فضایی کاملاً آرامش‌بخش و به دور از محرک و تنشی باشد. باتوجه‌به اینکه رابطه جنسی به‌خصوص در کشور ما و باتوجه‌به باورهای فرهنگی موجود معمولاً مقداری خجالت و اضطراب را به همراه دارد. بهتراست شرایط محیط به‌گونه‌ای باشد که تا جای ممکن این استرس را کم کند.

2- فراموش نکردن پیش‌نوازی

یکی از اصول اساسی روابط جنسی چه در زمان برقراری اولین رابطه یا روابط بعدی انجام پیش‌نوازی است. پیش‌نوازی به شما کمک می‌کند تا هیجان خود را کنترل کنید و استرس ناشی از دخول را کاهش دهید. همچنین می‌تواند باعث افزایش میل جنسی و تحریک‌پذیری دختران شود. به یادداشته باشید که فوراً به سراغ دخول نروید و حتماً رابطه جنسی را با پیش‌نوازی شروع کنید.

3- به طرف مقابل حق انتخاب بدهید

یک رابطه جنسی باید زمانی اتفاق بیفتد که هم شما و هم طرف مقابل برای آن آمادگی داشته باشید. پس در اولین رابطه تا جایی پیش بروید که هم برای شما و هم شریک احساسی‌تان رضایت‌بخش باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که اولین رابطه همیشه نباید یک رابطه کامل باشد. اگر طرف مقابل دوست ندارد ارتباط شما به یک رابطه جنسی کامل ختم شود به این خواسته احترام بگذارید و از هرگونه زور و بدرفتاری خودداری کنید.

4- صحبت با شریک جنسی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در هنگام برقراری اولین رابطه جنسی باید انجام دهید صحبت‌کردن با شریک جنسی است. درباره نگرانی‌ها و کارهایی که باعث اذیت و ناراحتی و همین‌طور افزایش میل جنسی شما می‌شود صحبت کنید تا استرستان کاهش پیدا کند. هرچقدر صمیمیت و ارتباط بهتری با یکدیگر داشته باشید رابطه جنسی خوشایند‌تری را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این صحبت‌کردن در حین رابطه جنسی باعث می‌شود تا از احساسات یکدیگر باخبر شوید و احساس بهتری به یکدیگر منتقل کنید. به عبارتی بهتر است برای تجربه لذت بیشتر، رابطه جنسی را در سکوت انجام ندهید.

5- اطمینان از سلامت جنسی

بیماری‌های جنسی این روزها شیوع بسیار بالایی دارند. به همین خاطر بهتر است قبل از برقراری رابطه جنسی از سلامت خود و طرف مقابل نیز مطمئن شوید. به خاطر داشته باشید که این بیماری‌ها معمولاً درمان قطعی ندارند. و بسیاری از مواقع ابتلا به آنها می‌تواند بخش بزرگی از زندگی شما را تحت‌تأثیر خودش قرار بدهد. پس بدون خجالت و ناراحتی نگرانی خود را با شریک جنسیتان در میان بگذارید.

6- استفاده از وسایل پیشگیری

قبل از اینکه وارد اولین تجربه جنسیتان بشوید به‌خوبی راجع به راه‌های جلوگیری از بارداری مطالعه کرده و بهترین روش را باتوجه‌به شرایطی که دارید انتخاب کنید. استفاده از کاندوم رایج‌ترین راهی است که برای پیشگیری استفاده می‌شود. باتوجه‌به اینکه کاندوم علاوه بر بارداری تا حدودی از انتقال بیماری‌های جنسی نیز جلوگیری می‌کند شاید بهتر باشد شما هم از این روش استفاده کنید.

7- آشنایی با وضعیت بدن

سعی کنید قبل از برقراری اولین رابطه جنسی با آناتومی بدن خود آشنایی بیشتری پیدا کنید. آشنایی با آناتومی بدن، شناسایی نقاط تحریک‌آمیز و درمیان‌گذاشتن آن با شریک جنسی‌تان باعث ایجاد احساس لذت بیشتر و خوشایند‌تری می‌شود. همچنین بهتر است از آناتومی بدن شریک جنسی‌تان هم اطلاعاتی کسب کنید و در حین رابطه جنسی نقاط تحریک‌آمیز بدن او را لمس کنید.

8- کسب اطلاعات درباره پوزیشن‌های جنسی

یکی از مسائل تأثیرگذار در رابطه جنسی انتخاب پوزیشن‌های مناسب است. پویش‌های مختلف می‌توانند باعث ایجاد هیجان و افزایش لذت در حین رابطه شوند. بهتر است قبل از انجام دخول با پوزیشن‌های مختلف آشنا شوید. اگر فکر می‌کنید در این زمینه اطلاعات کافی ندارید می‌توانید از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.

اولین رابطه جنسی | راه‌هایی برای کنترل مسائل منفی

مدیریت استرس و اضطراب

استرس و اضطراب از جمله احساساتی هستند که بسیاری از ما در اولین رابطه جنسی تجربه خواهیم کرد. اگر نتوانید این شرایط را مدیریت کنید آن‌ها عملکرد جنسی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. مشکلاتی مانند اختلال در نعوظ، زود انزالی، مقاربت‌های دردناک و لذت نبردن از رابطه جنسی همگی می‌توانند ریشه در اضطراب داشته باشند. پس در اولین قدم احساسات منفی‌تان را کنترل کنید. اگر فکر می‌کنید در این زمینه مشکل دارید بهترین کار این است که قبل از رابطه با یک مشاور متخصص صحبت کنید.

حتما برای کاهش استرس قبل عروسی کلیک کنید.

کاهش درد در خانم‌ها

اولین رابطه جنسی برای بسیاری از خانم‌ها تجربه دردناکی است. این موضوع می‌تواند تصویر بدی از رابطه جنسی در ذهن آنها ایجاد کند. به همین خاطر بسیار مهم است که آقایان به این موضوع توجه کنند و برای داشتن یک تجربه خوشایند به شریک عاطفی خود کمک کنند. انجام رابطه جنسی در شرایطی که خانم آمادگی روانی کافی برای آن داشته باشد و همین‌طور معاشقه و پیش‌نوازی در رابطه از جمله راهکارهایی هستند که می‌توانند درد اولین رابطه جنسی را در خانم کم کنند.

اولین رابطه جنسی و اهمیت مشاوره

بسیار بدیهی است که ما در اولین رابطه جنسی‌مان هیچ تجربه‌ای نداریم. این موضوع گاهی باعث می‌شود که اولین رابطه آنچه انتظار داریم نباشد. این مسئله می‌تواند مشکلاتی مثل ازدست‌دادن اعتمادبه‌نفس به‌خصوص در آقایان را به همراه داشته باشد. به همین خاطر شاید بهترباشد قبل از برقراری اولین رابطه از یک مشاور متخصص در زمینه مسائل جنسی کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا با آنچه لازم است راجع به یکدیگر بدانید آشنا شوید و بهتر بتوانید رابطه خود را مدیریت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اولین رابطه جنسی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چطور می‌توانم اولین رابطه جنسی را برای همسرم تبدیل به یک تجربه لذت‌بخش کنم؟

بهترین راه این است که قبل از رابطه جنسی راجع به خواسته‌ها و نیازهایی که دارید با یکدیگر صحبت کنید. کمک‌گرفتن از یک مشاور جنسی نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

منبع: اولین رابطه جنسی | اولین را تبدیل به بهترین کنید

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : اولین رابطه جنسی , اولین را تبدیل به بهترین کنید, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 73 تاريخ : شنبه 17 دی 1401 ساعت: 19:03

سندرم روده تحریک پذیر گروهی از اختلالات روده‌ای طولانی مدت است که شامل گرفتگی شکم، درد شکم، اسهال، یبوست، نفخ و باد شکم است. این سندرم با نام های کولون اسپاستیک یا کولون تحریک پذیر نیز شناخته می‌شود. علائم این بیماری در طول دوره تغییر می‌کند. و شدت و طول مدت در هر فرد متفاوت است. بیماری خطرناکی نیست و در نهایت سبب سرطان روده نمی‌شود. درمان‌های متفاوتی برای این سندرم در نظر گرفته شده است که دارو درمانی، هیپنوتیزم درمانی و رژیم درمانی را شامل می‌شود. اگر دچار این سندرم هستید، حتما ابتدا برای مشاوره استرس کلیک کنید.

منبع: سندرم روده تحریک پذیر | علائم و عوارض سندروم روده تحریک پذیر

سندرم روده تحریک پذیر

سندرم روده‌تحریک پذیر (IBS) با نام های کولون اسپاستیک، کولون تحریک پذیر، کولیک مخاطی و کولیک اسپاستیک، بیماری مزمنی به حساب می‌آید که جدا از بیماری التهابی‌روده است. نشانه ها و علائم این بیماری به صورت تدریجی تغییر می‌کند. سن خاصی برای این بیماری تشخیص داده نشده است و در هر سنی ممکن است وجود بیاید. جنسیت زن ها را بیشتر از مردها درگیر می‌کند. این سندرم، بیماری خیلی خطرناکی شناخته نمی‌شود اما در صورتی مه تحت درمان قرار نگیرید دردهای زیادی در ناحیه شکم باید تحمل کنید.

علل سندرم روده تحریک پذیر

به طور قطعی علت بیماری سندرم‌روده تحریک پذیر هنوز مشخص نیست. اما طبق نظر پزشکان، میکروب ها در تشکیل این بیماری می‌توانند نقش داشته باشند. اما عوامل دیگری در پدیدآمدن این بیماری نقش دارند که به شرح زیر است.

  • میکروب‌های درگیر در گاستروانتریت
  • رژیم غذایی
  • عوامل ژنتیکی
  • عوامل محیطی (استرس و اضطراب)
  • تغییرات هورمونی
  • عدم توانایی سیستم عصبی مرکزی در کنترل سیستم هضم
  • نقص عملکرد در عضلاتی که غذا را از طریق بدن حرکت می‌دهند

علائم سندرم روده تحریک پذیر

علائم سندرم روده تحریک پذیر بعد از غذا بدتر می‌شود و ممکن است تا چند روز شدید باشد و سپس بهبود یابد یا درد کاملا از بین برود. اما نشانه های به خصوصی برای سندرم‌روده تحریک پذیر وجود دارد که در ادامه نام برده ایم.

  • درد و گرفتگی شکم
  • یبوست
  • اسهال
  • تورم یا نفخ شکم
  • نیاز فوری به توالت
  • احساس پر بودن روده پس از دفع
  • تغییر در عادات روده
  • عبور مخاط از راست روده
  • تکرر ادرار
  • سر درد
  • بوی بد دهان
  • خستگی مداوم
  • درد عضله و مفصل
  • رابطه جنسی دردناک
  • قاعدگی نامنظم
  • اضطراب و افسردگی (به دلیل خجالت از این سندرم)

تشخیص سندرم روده تحریک پذیر

بر اساس علائم زیر، تشخیص سندرم‌روده تحریک پذیر امکان پذیر است.

  • بررسی نمونه مدفوع برای رد عفونت
  • انجام کولونوسکوپی
  • آزمایش خون
  • غربالگری روده بزرگ
  • تست حساسیت به لاکتوز
  • بررسی رژیم خاص یا حذف گروه های غذایی خاص

غذاهای مضر برای سندرم روده تحریک پذیر

برخی از نوشیدنی ها و غذاها سندرم‌روده تحریک پذیر را تشدید می‌کنند. در ادامه مصرف غذاهایی که باعث نفخ می‌شود و برای افرادی که سندرم‌روده تحریک پذیر دارند مضر است را نام برده ایم.

  • پیاز
  • کرفس
  • لوبیا
  • هویج
  • موز
  • کشمش
  • زردآلو
  • جوانه بروکسل
  • شیرینی
  • آدامس بدون قند
  • آلو خشک
  • محصولات لبنی
  • نوشیدنی های حاوی کافئین

رژیم غذایی مناسب برای سندرم روده تحریک پذیر

برای کاهش دردهای ناشی از سندرم‌روده تحریک پذیر بهتر است رژیم غذایی مناسبی را دریافت کنید و از غذاهایی که سبب نفخ می‌شود پرهیز کنید.

  • میزان فیبر دریافتی در مواد غذایی را افزایش دهید. فیبر به هضم مواد غذایی کمک کننده است.
  • مصرف پروبیوتیک به مبتلایان سندرم‌روده تحریک پذیر پیشنهاد می‌شود. پروبیوتیک های باکتری های مفیدی هستند که به سلامت روده کمک می‌کنند. در مصرف بلند مدت تاثیرات آن را مشاهده خواهید کرد.
  • عادات غذایی و تحریک پذیری با مصرف هر غذا و نوشیدنی را یادداشت کنید تا به یاد داشته باشید که چه مواد غذایی با شما ناسازگار است.

درمان سندرم روده تحریک پذیر

به طور قطع درمانی برای سندرم‌روده تحریک پذیر وجود ندارد. اما با تکیه بر رژیم غذایی و عمل به توصیه های پزشک درد و نفخ کمتری را تجربه خواهید کرد.

1. کنترل استرس و اضطراب

یکی از درمان های سندرم روده تحریک پذیر، کنترل استرس و اضطراب است. راه های کنترل استرس به شرح زیر است.

  • مدیتیشن
  • ورزش مانند یوگا
  • ورزش های بدنی منظم
  • مراجعه به روانشناسان

برای دریافت خدمات درمان استرس کلیک کنید.

2. رژیم غذایی مناسب

عمل به رژیم غذایی که پزشک ارائه می‌دهد یکی از مهمترین درمان هاست. در ادامه رژیمی که باید افراد مبتلا به سندرم روده تحیک پذیر رعایت کنند شرح داده ایم.

  • محدود کردن مصرف الکل
  • پرهیز از مصرف گلوتن
  • نوشیدن 8 فنجان آب در روز
  • محدود کردن مصرف برخی از میوه ها و سبزیجات
  • اجتناب از نوشابه های گازدار و نوشیدنی های خیلی شیرین
  • مصرف غذاهایی بر پایه جو دو سر
  • اجتناب از مصرف آدامس و شیرینی های بدون قند

3. مصرف دارو

مصرف دارو باید طبق نظر و تشخیص پزشک باشد. اما در ادامه داروهایی که برای درمان سندرم روده تحریک پذیر تجویز می‌شود را نام برده ایم.

  • داروهای ملین
  • داروهای ضد تحریک
  • آمیتیزا
  • ریفاکسیمین
  • آنتی بیوتیک
  • آلوسترون
  • داوهای ضد اسپاسم

4. درمان روانشناختی

گاهی این دردهای بسیار شدید است و فرد را از لحاظ ذهنی دچار مشکل می‌کند. برای کاهش دردهای روانی از روانشناختی استفاده می‌شود. درمان های روانشناختی عبارتند از؛

  • هیپنوتیزم درمانی
  • درمان شناختی رفتاری
  • ورزش

کلام آخر

ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر می‌تواند پر دردسر باشد. تحمل دردهای شکمی، نفخ و درد معده بسیار طاقت فرسا و مشکل است. اما خوبی این سندرم قابل کنترل بودن آن است. با کنترل رژیم غذایی و کمک از مشاور و روانشناس سبک زندگی خود را تغییر دهید و بر استرس و اضطراب خود غلبه کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به مراجعان عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سندرم روده تحریک پذیر بر لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سندرم روده تحریک پذیر می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید

منبع: سندرم روده تحریک پذیر | علائم و عوارض سندروم روده تحریک پذیر

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : سندرم روده تحریک پذیر , علائم و عوارض سندروم روده تحریک پذیر, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 94 تاريخ : پنجشنبه 15 دی 1401 ساعت: 22:33

اختلال ناخن خوردن یا اونیکوفاژی یک عارضه آسیب شناختی مربوط به آراستگی و دهان است. اونیکوفاژی اختلال رفتاری نسبتا غیر مخرب است که می‌تواند در طولانی مدت مشکلی جدی باشد. این اختلال در DSM-5 به عنوان اختلال وسواس اجباری طبقه بندی شده است. به همین دلیل درمان هایی نیز برای این اختلال در نظر گرفته شده است. عارضه های دهانی، اضطراب، صدمه به دست و … از نشانه های این اختلال است. علل اختلال اونیکوفاژی به عواملی مانند وراثت، اختلالات خلقی و اختلالات اضطرابی بستگی دارد. در ادامه به نشانه ها، علائم و درمان اختلال‌ناخن خوردن اشاره کرده ایم. برای دریافت مشاوره استرس کلیک کنید.

منبع: اختلال ناخن خوردن | عوارض و درمان اختلال ناخن خوردن

اختلال ناخن خوردن

اختلال ناخن خوردن یا اونیکوفاژی نوعی اختلال رفتاری و آسیب شناختی است، که شاید همراه با سایر این نوع اختلالات مانند کندن مو و کندن پوست همراه باشد. این اختلال به ناخن ها، پوست و گوشت اطراف ناخن آسیب وارد می‌کند. این اختلال در دوران کودکی آغاز می‌شودو در نوجوانی به اوج خود می‌رسد. اما گاهی تا بزرگسالی نیز ادامه می‌یابد. اما گاهی با افزایش سن علائم این اختلال کاهش می‌یابد. اونیکوفاژی می‌تواند با اختلال بیش فعالی، اختلال نافرمانی، اضطراب جدایی، شب ادراری، اختلال تیک و … همراه باشد.

نشانه های اختلال ناخن خوردن

اختلال ناخن خوردن منجر به آسیب دیدگی ناخن ها می‌شود و می‌تواند همراه با علائم جسمی و روانی باشد. در ادامه به نشانه های این اختلال اشاره کرده ایم.

  • احساس تسکین و لذت با انجام این کار
  • احساس پریشانی قبل از جویدن
  • احساس اضطراب و تنش قبل از گاز گرفتن ناخن
  • احساس شرم و خجالت به دلیل ظاهر آشفته ناخن ها
  • آسیب به بافت ناخن و کوتیکول ها
  • مشکلات دندانی
  • آبسه
  • عفونت دهان
  • در صورت عملکرد افراطی موجب اختلال در روابط خانوادگی خواهد شد.

علت اختلال ناخن خوردن

ناخن خوردن باعث کاهش استرس، تنش و بی حوصلگی می‌شود. علل اختلال ناخن خوردن در هر فردی متفاوت است. در ادامه به بررسی عوامل این اختلال پرداخته ایم.

ژنتیک

بزرگ ترین علل بروز اختلال ناخن خوردن، ژنتیک است. افراد درجه 1، در بروز این اختلال نقش پر رنگی دارند. در بسیاری از این اختلالات، والدین فرد قبلا مبتلا به این اختلال بوده یا هستند.

استر‌س

مهم ترین و اصلی ترین عامل اختلال ناخن خوردن، استرس است. افرادی که در طولانی مدت استرس را تجربه می‌کنند، برای رهایی از این استرس شروع به جویدن ناخن می‌کنند.

احساس گرسنگی

برخی از کودکان هنگاهی که احساس گرسنگی دارند. شروع به ناخن خوردن می‌کنند. این روش شاید ابتدا کم اتفاق بی‌افتد، اما در طول مدت جزو عادات همیشگی کودک خواهد بود.

اتفاقات دوران کودکی

گاهی کودکان با وجود اختلاف هایی که در خانواده بین پدر و مادر وجود دارد، دچار استرس و تنش می‌شوند. این کودکان برای رهایی از استرس و تنشی که در خانواده وجود دارد، برای رسیدن به آرامش و رهایی از ترس شروع به ناخن خوردن می‌کنند. به همین دلیل به مرور تبدیل به اختلال ناخن خوردن می‌شود.

آسیب هایی که اختلال ناخن خوردن وارد می‌کند

ناخن خوردن در هر گروه سنی مخصوصا کودکان در حال رشد، آسیب ها و خطراتی را به دنبال دارد. که عبارتند از.

  • وارد شدن باکتری به بدن
  • عفونت در اطراف ناخن
  • التهاب پوست ناخن
  • خراش در لثه
  • عفونت دستگاه گوارش
  • سست شدن ریشه دندان
  • فاصله بین دندان ها
  • بوی بد دهان
  • بروز تبخال
  • ایجاد آفت دهانی
  • شکستن دندان
  • آسیب به مینای دندان
  • دندان قروچه
  • جلو زدگی فک
  • راه یافتن مواد شیمیایی لاک ناخن به بدن

درمان اختلال ناخن خوردن

برای درمان اختلال ناخن خوردن از زمان قدیم روش هایی مانند محلول تلخ، لاک بد مزه ناخن و …وجود داشته است. اما به مرور این روش عادی می‌شود. استفاده از دستکش معمولی، دستکش های بدون انگشت، وسایل نگهدرانده، جوراب و بایت پلیت (وسیله ای که برای رفه عادات ناخن جویدن استفاده می‌شود.) روش های دیگری از درمان اختلال‌ناخن خوردن است. درمان شناختی رفتاری یا CBT یکی دیگر از درمان های اختلال‌ناخن خوردن است. در این روش درمانی با تمرین آگاهی سازی به مراجعه کننده آموزش داده می‌شود. تا کنترل بر عملکردهای خود داشته باشد. در ادامه راهکارهایی برای جلوگیری از این اختلال را ارائه داده ایم.

  • ناخن هایتان را کوتاه کنید تا زیر دندان هایتان قرار نگیرد.
  • روی ناخن های خود از لاک های تلخ و بد طعم استفاده کنید.
  • ناخن های خود را مانیکور کنید تا زیبایی بدست آورد.
  • دستکش بپوشید.
  • آدامس بجوید.
  • کاشت ناخن انجام دهید.
  • از فعالیت ها و موقعیت هایی که سبب تحریک می‌شوند، دوری کنید.
  • دست ها و دهان خود را مشغول کنید.
  • با تجویز پزشک کلسیم مصرف کنید تا ناخن های قوی و زیبایی داشته باشید.

کلام آخر

اختلال ناخن خوردن را احتمالا زیاد دراطراف خود دیده اید. ورود میکروب و باکتری های غیر مفید در بدن و بروز مشکلاتی مانند خشکی روده، معده و مشکلات گوارشی عوارض ناشی از ناخن خوردن است. علل اصلی یا شاید مهم این اختلال استرس است. برای جلوگیری از شدت نشانه ها با روانشناس صحبت کنید تا برای کنترل استرس، شما را راهنمایی کند. مرکز مشاوره آواژه از خدمات سراسری توسط متخصصین در حوزه روانشناسی برخوردار است. با مراجعه حضوری و تلفنی از خدمات مرکز مشاوره ما برخوردار شوید و طی جلسات متعدد مشکلات خود را رفع کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال ناخن خوردن در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: اختلال ناخن خوردن | عوارض و درمان اختلال ناخن خوردن

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : اختلال ناخن خوردن , عوارض و درمان اختلال ناخن خوردن, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 92 تاريخ : چهارشنبه 14 دی 1401 ساعت: 12:56

مشاوره روانشناسی در قزوین دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی قزوین و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی قزوین | بهترین روانشناس در قزوین

مشاوره روانشناسی قزوین

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی قزوین به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی قزوین

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره قزوین صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در قزوین برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در قزوین استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در قزوین برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی قزوین بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در قزوین حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی قزوین بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی قزوین یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در قزوین می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی قزوین | بهترین روانشناس در قزوین

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره روانشناسی قزوین , بهترین روانشناس در قزوین, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 97 تاريخ : سه شنبه 13 دی 1401 ساعت: 17:16

مشاوره روانشناسی در قم دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی قم و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی قم | بهترین روانشناس در قم

مشاوره روانشناسی قم

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی قم به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی قم

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره قم صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در قم برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در قم استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در قم برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی قم بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در قم حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی قم بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی قم یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در قم می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی قم | بهترین روانشناس در قم

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره روانشناسی قم , بهترین روانشناس در قم, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 103 تاريخ : دوشنبه 12 دی 1401 ساعت: 21:01

افسردگی در نوجوانان یکی از مشکلات بسیار جدی در سلامت روان است. به طوری که اگر تحت درمان قرار نگیرد، بزرگسالی فرد را پر چالش و خطرناک می‌کند. این اختلال بر کارکردهای مغزی و فعالیت های جسمی نوجوانان تاثیر می‌گذارد. در خلق و خو، کارکردهای مغز، توانایی ها و فعالیت های نوجوانان اثرات منفی خواهد گذاشت. نشانه های افسردگی در نوجوانان همیشه همراه با پرخاش و عصبانیت همراه نخواهد بود. افسردگی در نوجوانان نشانه های فراوانی دارد که در ادامه به تمامی آنها اشاره کرده ایم. برای دریافت خدمات درمانی حتما روی مشاوره نوجوان تلفنی کلیک کنید.

منبع: افسردگی در نوجوانان | نشانه ها و درمان افسردگی نوجوان

افسردگی در نوجوانان

با توجه به گزارشات، بیشتر افرادی که از افسردگی رنج می‌برند، بین 6 تا 25 ساله هستند. و براساس آمارهای به دست آمده از هر 5 نفر نوجوان، 1 نفر به افسردگی مبتلا شده است. اختلال افسردگی سلامت روان نوجوانان را به خطر می‌اندازد. نوجوانانی که افسردگی می‌گیرند بسیار عصبانی، پرخاشگر، غمگین و ناراحت می‌شوند. تا به امروز علل مختلفی برای بروز این بیماری یافت شده است که پدر و مادر در بروز افسردگی‌در نوجوانان درصد بیشتری را بر عهده دارند. برای شدت نیافتن این اختلال، در اولین فرصت به روانشناس مراجعه کنید.

نشانه های افسردگی در نوجوانان

افسردگی در نوجوانان تنها به شکل غمگین و ناراحت بودن نیست. علائم متفاوتی وجود دارد که نشان از افسردگی‌نوجوانان است. در ادامه به این علائم اشاره کرده ایم.

  • عصبانیت
  • ناراحتی
  • غمگینی
  • پرخاش
  • نبود انگیزه
  • دوری از دوستان و خانواده
  • بی حوصلگی
  • بی قراری
  • عملکرد نامناسب در درس
  • عدم تمرکز
  • کمبود انرژی
  • خستگی
  • بدن درد بی دلیل
  • تغییر در ریتم خواب
  • غیبت های زیاد در مدرسه
  • نمره های پایین درسی
  • کلافه شدن از درس
  • قصد ترک تحصیلی
  • کاهش اعتماد به نفس
  • خود زشت انگاری
  • احساس شکست خوردگی
  • احساس بی ارزشی
  • احساس خجالت زدگی
  • اعتیاد به موبایل
  • تمایل به تنهایی
  • استفاده بیش از اندازه از اینترنت
  • تمایل به فرار از خانه
  • علاقه نداشتن به برقراری ارتباط
  • تمایل به انجام کارهای پر خطر
  • بی توجه به سلامتی
  • فاصله از والدین و اعضای خانواده
  • انتقاد نپذیری
  • افکار خودکشی

برای آشنایی بیشتر با سایر علائم افسردگی به طور اختصاصی کلیک کنید.

علل افسردگی در نوجوانان

افسردگی معمولا در سن بلوغ در اکثر نوجوانان پدیدار می‌شود. عوامل زیستی-محیطی، ژنتیک و هورمون ها در بروز افسردگی در نوجوانان دیده می‌شود. در ادامه در رابطه با عوامل و علل ایجاد افسردگی‌در نوجوانان توضیح داده ایم.

ژنتیک

مهم ترین عامل برای بروز افسردگی در نوجوانان، وجود پدر و مادری با سابقه افسردگی است. دااشتن سابقه خانوادگی و ارثی در بروز افسردگی نقش پر رنگی دارد.

زیستی-محیطی

آرامش در خانواده و بین والدین سلامت نوجوانان را تضمین می‌کند. عوامل زیستی-محیطی نقش بسزایی در بروز افسردگی در نوجوانان دارد که به آنها اشاره کرده‌ایم.

  • تنش در خانواده
  • اعتیاد والدین
  • طلاق والدین
  • مشکلات مالی خانواده
  • مشکلات روانی خانواده
  • بیماری های مزمن

هورمون ها

واردشدن به سن بلوغ و کم کاری تیروئید بر عملکرد نوجوانان تاثیرگذار است. گرایش به مواد مخدر، خطر بروز افسردگی در نوجوانان را به دلیل بر هم ریختن هورمون ها افزایش می‌دهد.

تجربیات ناکام کننده دوران کودکی

یادآوری خاطرات تلخ دوران کودکی سبب بروز افسردگی در نوجوانان می‌شود. خاطرات تلخ دوران کودکی شامل موارد زیر می‌شود.

  • تعرض در کودکی
  • سوء استفاده عمومی
  • سوء استفاده جنسی
  • بی توجهی
  • بی مهری
  • از دست دادن والدین یا عزیزان

تشخیص افسردگی در نوجوانان

افسردگی در نوجوانان آسیب‌های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. دوران نوجوانی سخت‌ترین دوران زندگی هر فردی است. نوجوانی یعنی بین کودکی و بزرگسالی قرار گرفتن. افراد در این سن نه توانایی رفتارهای بزرگسالانه دارند و نه کودکانه رفتار می‌کنند. برخوردهای والدین به اشتباه به احساس‌نوجوانان صدمه وارد می‌شود ودر این برهه حساس دچار افسردگی خواهند شد.

در این دوران بدخلقی، ناامیدی، بی ارزشی، احساسی بودن و عصبانیت بسیار طبیعی است. والدین و اطرافیان نوجوان باید علت درد و مشکل او را تشخیص دهند. توجه داشته باشید، نوجوانان افسرده همیشه غمگین و ناراحت به نظر نمی‌آیند. اما در میان گذاشتن نشانه های فرزندتان، مشورت و کمک از روانشناس بهترین روش برای تشخیص افسردگی در نوجوانان است.

صحبتی با والدین

نوع تربیت شما بر رشد شخصیت فرزندانتان بسیار تاثیر گذار است. با‌گذشت زمان و عبور از دهه های مختلف، سبک زندگی، عقاید، نوع پوشش و رفتار افراد متفاوت از دهه های قبلی خواهد بود. با آگاهی و مطالعه در مورد نوجوانان و سبک های رفتاری آنها، شیوه درست تربیت را آموزش ببینید. با نوجوانان خود به گونه ای رفتارکنید که شما را بهترین دوست خود بدانند. در انتخاب دوست به او کمک کنید. در رابطه با تمامی دوره های سخت نوجوانی او را درک و همراهی کنید. با کمک از مشاور و روانشناسان مجرب می‌توانید سبک تربیتی خود را اصلا کنید و به رشد صحیح نوجوان خود کمک کنید.

حتما برای کسب اطلاعات بیشتر با بهترین راه های کنترل نوجوان کلیک کنید.

درمان افسردگی در نوجوانان

افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی است. و افراد زیادی را علل خصوص نوجوانان درگیر خود کرده است. افسردگی در تمام سنین رخ می‌دهد و خوشبختانه در تمامی سنین درمان پذیر است. و بهترین راه درمان کمک از روانشناسان است. روش های درمانی متفاوتی وجود دارد. اما در ادامه روش های درمانی برای افسردگی در نوجوانان را شرح داده ایم.

فعال سازی رفتاری

یکی از روش های درمان افسردگی در نوجوانان، فعال سازی رفتاری است. در این روش درمانی به نوجوانان برنامه هایی برای فعالیت داده می‌شود تا او را وادار به حرکت کند. اما باید به این نکته توجه کرد که برنامه ها نباید انرژی زیادی را از نوجوانان بگیرد.

افزایش مهارت های ارتباطی

دومین راه درمان افسردگی در نوجوانان، افزایش مهارت های ارتباطی است. با آموزش شیوه صحیح ارتباط با دیگران و حضور در جمع های اجتماعی، او را از تنهایی به سمت جمع ها سوق می‌دهیم. فعالیت های گروهی که نوجوان علاقه به آن دارد، حضور در کلاس های مورد علاقه و مسابقات گروهی یکی از راهکارهای افزایش مهارت های اجتماعی است.

برای آشنایی با نحوه رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

یافتن افکار مسموم

نوجوانان افسرده عموما خود را مقصر همه چیز می‌دانند. از اعتماد به نفس کمی برخوردارند و همیشه خود را دست کم می‌گیرند. روانشناسان با این روش درمانی، نوجوان را آگاه می‌کنند تا متوجه شوند همیشه آن‌ها مقصر نیستند و عوامل دیگری در خراب شدن روز، نمره کلاسی و … دخیل هستند.

روانکاوی

در روش درمانی روانکاری برای افسردگی در نوجوانان، ریشه اختلال را از دوران کودکی بررسی می‌کنند. روانشناسان با تحلیل رفتار و شخصیت فرد، ریشه افسردگی در دوران کودکی را از ناخودآگاه او بیرون می‌کشند. و بر اساس بررسی ها و تشخیص روند درمانی را ادامه می‌دهند.

کلام آخر

عدم تعادل افکار، آشفتگی، افت تحصیلی و اختلال در خواب نشانه های افسردگی در نوجوانان است. که احتمالا خود نوجوان را نیز اذیت می‌کند. زمانی که نشانه های بالا را در نوجوان خود مشاهده کردید به روانشناس مراجعه کنید و رفتار نوجوانتان را با او در میان بگذارید. مرکز مشاوره آواژه به صورت حضوری و تلفنی خدمات روانشناسی به مراجعان ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی در نوجوانان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: افسردگی در نوجوانان | نشانه ها و درمان افسردگی نوجوان

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : افسردگی در نوجوانان , نشانه ها و درمان افسردگی نوجوان, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 84 تاريخ : يکشنبه 11 دی 1401 ساعت: 15:30

ماکروسفالی دارای نشانه هایی از همان بدو تولد است. گاهی برخی نوزادان دچار نوعی اختلال در رشد سر هستند به طوری که سر آن‌ها بزرگ‌تر از حد معمول است. شرایطی که سر نوزاد بزرگ‌تر از حالت طبیعی است، ماکروسفالی نامیده می‌شود. داشتن سر بزرگ همواره نشانه بیماری یا مشکل خاصی نیست، در حالی که در برخی مواردماکروسفالی نشانه یک اختلال مغزی می‌باشد. تشخیص‌ماکروسفالی به عهده پزشک متخصص است. بهترین روش‌های درمانی پس از تشخیص‌ماکروسفالی و علت آن به کار گرفته می‌شود. البته درمان‌های موجود گاهی منجر به درمان کامل شده و در بعضی موارد تنها می‌توان ماکروسفالی را کنترل نمود. برای دریافت خدمات مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: ماکروسفالی | علائم ، علل و درمان ماکروسفالی

ماکروسفالی چیست؟

ماکروسفالی در دسته بیماری‌ها و اختلالات مربوط به سر نوزادان طبقه‌بندی می‌شود. سر نوزاد در این اختلال بزرگ‌تر از حد طبیعی است و اندازه سر این نوزادان از اندازه سر نوزادان طبیعی بیشتر است.

اگر دور سر نوزاد یا محیط سر او بیشتر از صدک ۹۸ باشد یا محیط سر نوزاد بیشتر از دو انحراف استاندارد باشد، تشخیص‌ماکروسفالی گذاشته می‌شود.

چه عواملی در به وجود آوردن ماکروسفالی نقش دارد؟

معمولا در اغلب مواردماکروسفالی یک بیماری مستقل محسوب نمی‌شود، بلکه ممکن است نشانه‌ی مشکل دیگری مانند ناهنجاری‌های مغزی باشد که با بزرگ شدن سر خود را نشان می‌دهد. برخی از علل به وجود آورنده‌ماکروسفالی شامل موارد زیر است.

عفونت‌ها

عوامل باکتریایی و ویروسی می‌توانند منجر به ایجاد عفونت در سیستم عصبی نوزاد شوند. عفونت غشای مغز، مننژیت، آنسفالیت موجب التهاب مغز و بزرگ شدن مغز و در نهایت‌ماکروسفالی می‌شود.

هیدروسفالی

مایعات مغزی در اختلال هیدروسفالی افزایش یافته و در بطن‌ها و حفره‌های مغز جمع می‌شوند. هیدروسفالی می‌تواند موجب به وجود آمدن ماکروسفالی شود. مایعات جمع شده در حفرات مغزی به وسیله جراحی خارج می‌شوند و از این طریق می‌توان‌ماکروسفالی را کنترل کرد.

وراثت و ژنتیک

سابقه خانوادگی ابتلا به‌ماکروسفالی می‌تواند نوع خوش‌خیمی ازماکروسفالی را ایجاد کند. بعضی بیماری‌ها و مشکلات ژنتیکی مانند سندروم سوتوس می‌توانند موجب بزرگ شدن سر نوزاد و ماکروسفالی شوند. ممکن است ماکروسفالی‌در کودکان مبتلا به اوتیسم دیده شود.

راشیتیسم

کمبود ویتامین D که در بیماری راشیتیسم دیده می‌شود، بر رشد اسکلت بدن نوزاد و استخوان سر او موثر است. بنابراین راشیتیسم نیز ممکن‌است موجب ایجاد ماکروسفالی در نوزاد شود.

ضربه و آسیب به سر

اگر شدت ضربه بالاباشد ممکن است موجب خونریزی و تورم مغز شود. که در این حالت‌ماکروسفالی موقت ایجاد می‌شود. این نوع ماکروسفالی به کمک جراحی کاملا درمان می‌گردد.

مشکلات مغزی

مشکلات و ناهنجاری‌هایی مانند تومور مغزی، مگالنسفالی یا افزایش غیرطبیعی ماده مغز، هیدرانسفالی یا نبود یکی از نیمکره‌های مغز ممکن است باعث ایجاد ماکروسفالی شوند.

علائم کودکان مبتلا به ماکروسفالی

دور سر بزرگ‌تر از صدک ۹۸

رشد سریع سر و رشد کند سایر اندام‌ها

معلولیت ذهنی و تاخیر در رشد

تاخیر در یادگیری

همراه شدن مشکلاتی مانند اوتیسم و صرع و … باماکروسفالی

تشخیص ماکروسفالی

پزشک متخصص پس از بررسی و معاینه فیزیکی نوزاد و زیر نظرگرفتن رشد دور سر او می‌تواندماکروسفالی را تشخیص دهد. علاوه بر معاینه فیزیکی، روش‌های دیگری برای تشخیص ماکروسفالی وجوددارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. پزشک در معاینه فیزیکی نوزاد علاوه بر اندازه‌گیری دور سر او، به دنبال یک نقطه نرم برآمده در سر نوزاد نیز می‌گردد.

روش‌های تصویربرداری مانند سی‌تی اسکن، MRI، سونوگرافی امکان مشاهده جمجمه را در اختیار پزشک قرارمی‌دهد تا بتواندماکروسفالی را تشخیص دهد. البته سونوگرافی امکان بررسی بافت‌های قرارگرفته زیر جمجمه را فراهم می‌کند. در مقابل، سی‌تی اسکن و MRI، تصویر سه بعدی و واضحی از جمجمه آماده می‌کنند.

نمونه‌برداری از مایع مغزی_نخاعی، آزمایش خون، بی‌حال بودن نوزاد و عملکرد ضعیف او در مکیدن، حساسیت زیاد نوزاد، تاخیر در فرایند رشد می‌تواند از علائم کمک‌کننده به تشخیص ماکروسفالی نوزادان باشند.

چگونه می‌توان ماکروسفالی را درمان کرد؟

تعیین علت به وجود‌آورنده‌ماکروسفالی در انتخاب بهترین روش درمان آن موثر است. توجه‌کنید اگر ماکروسفالی ناشی از وراثت و ژنتیک باشد، امکان درمان آن وجود ندارد. و فقط می‌توان آن را تاتدودی کنترل کرد. روش درمانی مناسب را پزشک متخصص انتخاب می‌کند. این روش‌های درمانی به شرح زیر است.

دارو درمانی

در مواردی که علت ماکروسفالی راشیتیسم باشد، می‌توان آن را به کمک مکمل‌های ویتامین D و مواد غذایی مناسب درمان کرد.

جراحی

با توجه به نوع ماکروسفالی و علت ایجادکننده آن از روش جراحی استفاده می‌شود. جراحی در برخی موارد موجب درمان کامل‌ماکروسفالی و در برخی دیگر از موارد مانند هیدروسفالی موجب کنترل آن می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماکروسفالی کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: ماکروسفالی | علائم ، علل و درمان ماکروسفالی

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : ماکروسفالی , علائم , علل و درمان ماکروسفالی, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 108 تاريخ : شنبه 10 دی 1401 ساعت: 15:48

آموزش ریاضی به کودکان از چه زمانی باید شروع شود؟ بسیاری از والدین دوست دارند که آموزش مهارت‌هایی چون ریاضی و الفبا و… را از سنین قبل از دبستان به کودکشان آموزش دهند. ولی عده‌ای تصور می‌کنند آموزش ریاضی و یادگیری ریاضی به کودک بسیار سخت است. به همین دلیل معمولا از آموزش ریاضی به کودک منصرف می‌شوند. اگر شما علاقه‌مند به آموزش ریاضی به کودک خود هستید، پس ریاضی را به موضوعی سرگرم‌کننده برای کودک تبدیل ‌کنید. این گونه آنها از این سفر آموزشی لذت می‌برند. البته هیچ راهکار یکسانی برای آموزش خلاقانه ریاضی به تمام کودکان وجود ندارد. زیرا توانایی یادگیری هر کودکی متفاوت است و شما باید روش‌های مختلفی را برای آموزش در نظر بگیرید. در ادامه به شما میگوییم که با چه روش‌هایی میتوانید به راحتی ریاضی را به کودکتان آموزش دهید. برای حل مشکلات در این زمینه روی مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: آموزش ریاضی به کودکان | نحوه آموزش ریاضی به پیش دبستانی ها

اهمیت آموزش ریاضی به کودکان

می‌دانید که جای خالی آموزش درست ریاضی به کودکان 3 تا 7 ساله در مدارس و مهدکودک‌های کشور به روشنی احساس می‌شود. طبق تحقیقات، اگر کودکان به طور متوسط 6 ساعت در مهد یا پیش دبستانی هستند؛ آموزش ریاضی فقط 58 ثانیه از این ساعت را به خود اختصاص می‌دهد! یعنی حتی کمتر از یک دقیقه‌ کامل!. اوج فاجعه زمانی احساس می‌شود که تمام وسواس مربیان مهد کودک و والدین متمرکز بر این است که آموزش ریاضی به کودک یعنی این که کودک شما بتواند اعداد را به ترتیب نام ببرد و بشمارد! بعد هم به راحتی برچسب اختلال یادگیری ریاضی به کودکان نسبت می‌دهند.

یادگیری صرف شمارش اعداد، ذره‌ای به بالا رفتن هوش منطقی کودک کمک نخواهد کرد و در آینده نیز بر توانایی تجزیه و تحلیل منطقی او تاثیری نخواهد گذاشت. پس باید به فکر یک راه‌حل درست و حسابی بود. زیرا در این سنین، کودک در بیشترین میزان یادگیری و بازدهی قرار دارد و غالب توانایی‌های اصلی کودک در این سنین شکل می‌گیرد. بنابراین بهتراست بجای آموزش صرف شمارش اعداد، از هوش ریاضی و منطقی کودک بیشترین استفاده را بکنید، و با کمک بازی ریاضی او را برای آینده‌ای درخشان آماده نمایید.

چگونگی آموزش ریاضی به کودکان

فعالیت‌هایی چون ریاضی در شرایطی قسمت ریاضی و منطق ذهن کودک شما را فعال و توانایی و مهارت درک و تحلیل به او می‌دهد که به روشی درست انجام بگیرد. درک مفاهیم ریاضی در سنین کودکی به قدرت و پیشرفت تحصیلی آن‌ها در آینده نیز کمک خواهد کرد. از این رو بسیاری از والدین و معلمان به دنبال روش‌های جذاب آموزش مفاهیم ریاضی می‌باشند و مایل‌اند دروس مربوط به ریاضی را طوری آموزش دهند که برای کودکان جذاب باشد و کیفیت یادگیری آن‌ها را افزایش و مراحل یادگیری را تسریع بخشد. در این مقاله می‌خواهیم با معرفی چند شیوه کارآمد برای تمرین هوش ریاضی با کودک دلبندتان به شما کمک کنیم تا در مسیر آموزش ریاضی به کودک خردسالتان موفق شوید.

بخش اول: ترکیب ریاضی در زندگی روزمره

با کودکان خود بشمارید

از اساسی‌ترین بخش‌های ریاضی که شما می‌توانید در زندگی روزمره خود استفاده کنید، شمارش می‌باشد. اگر شما به طور طبیعی شمارش را در گفتار خود بکار ببرید، کودک شروع به الگوبرداری از شما کرده و این کار را انجام خواهد داد. می‌توانید از کم به زیاد یا از زیاد به کم بشمارید. مثلا: شمردن بشقاب‌های سفره شام و ناهار، شمردن پله‌هایی که با کودک عبور می‌کنید و شمردن اسباب بازی‌های روی زمین.

روی شناختن شماره‌ها کار کنید

اعداد در هر کجای دنیا کاربرد دارند. پس اینکه مدام آنها را به کودک گوشزد کنید و آموزش دهید، کاری بسیار ضروریست. کودک تا زمانی که اعداد را نشناسد، توانایی تشخیص و خواندن اعداد نوشته شده را نخواهد داشت. شما به طرقی می‌توانید شکل نوشتاری اعداد را به کودکان آموزش دهید. مثلا برای آموزش به کودکان کوچکتر جدول و پازل اعداد، گزینه بسیار مناسبی است. بازی لِی لِی نیز در شناختن اعداد به کودک کمک می‌کند. برای کودکان بزرگتر آموزش شماره تلفن منزل و یا شماره پلاک خودرو هم بسیار مناسب است.

کارهایی را که در آن‌ها از ریاضی استفاده می‌کنید هایلایت کنید

شما در طول روز پیوسته در حال استفاده از ریاضی می باشید. هنگام انجام فعالیتی که ریاضیات در آن دخیلند، به کودک خود نشان دهید که ریاضی در چه جاهایی کاربرد و با چه کارهایی ارتباط دارد. برای مثال مقایسه قیمت‌ها در فروشگاه مواد غذایی، اندازه‌گیری مقدار مواد غذایی اولیه برای تهیه غذا و محاسبه و پرداخت کرایه ماشین.

توجه به اشکال هندسی

اشکال هندسی جهت درک هندسه بسیار مهمند. شما می‌توانید از کودکتان بخواهید که هنگام انجام کارها اشکال هندسی بسازند. همچنین شکل هندسی اجسامی که کودک با آنها بازی می‌کند را به او معرفی کنید و بخواهید تا آنها را نام ببرد. کارهایی مثل پخت کوکی و شیرینی‌ها را هم می‌توانید با اشکال هندسی اساسی و پایه انجام دهید. این کار برای کودکتان ترکیبی از یادگیری و سرگرمی خواهد بود.

از کودکانتان سوالات تخمینی بپرسید

اگر چه سوالات مستقیم در یادگیری اصول ریاضی بسیار مفیدند، ولی پرسش سوالات تخمینی هم بچه‌ها را حول یک موضوع به تفکر وا می‌دارد، نه این که فقط یک جواب را بگویند. این نوع سوالات منظم هم برای کودکان کوچکتر و هم برای کودکان بزرگتر توصیه می‌گردد. برای مثال از کودک خود بپرسید چه مقدار آب لازم داریم تا بتوانیم این پارچ را پر کنیم؟ سپس به کودک اجازه دهید تا برای پاسخ از دست خود در شمارش استفاده کند و بعد با یک آزمایش ساده به او نشان دهید که حدسش چقدر درست است.

بخش دوم، شروع یادگیری در آموزش ریاضی به کودکان

نوشتن اعداد با دست

وقتی کودک اعداد را بشناسد، آموزش نوشتن اعداد به او کار سختی نخواهد بود. اول خودتان بنویسید و اجازه دهید تا کودک شیوه نوشتن را از شما تقلید کند. برای آموزش نوشتن اعداد هم راه‌های متفاوتی وجود دارد. برای مثال شما اعداد را با نقطه چین‌های کمرنگ بنویسید و از کودک بخواهید تا خط‌چین‌ها را پر رنگ کند و بعد خودشان به تنهایی نوشتن اعداد را تمرین نمایند. نوشتن اعداد روی ماسه و یا نقاشی با اعداد و… هم راه خوبی است.

در جمع و تفریق از روش نقطه‌گذاری استفاده کنید

روش نقطه در پیدا کردن جواب جمع و تفریق کمک زیادی به کودکان خواهد کرد. برای نمونه محاسبه ۲+۵ با استفاده از روش نقطه این است که او باید در یک گروه ۵ نقطه و در سمت دیگر دو نقطه رسم کند. در اخر همه نقطه‌ها را با هم بشمارد و بالای هر یک از نقطه ها شماره مربوط را هم بنویسد.

توصیه می‌شود برای شروع از اعداد زیر ۱۰ شروع کنید. پس از آشنایی و درک موضوع توسط کودک، می‌توانید عدد ۱۰ را هم به اعداد دیگر اضافه کنید. در ریاضیات پایه کودک برای اعمال جمع و تفریق می‌تواند از انگشتان دستش هم کمک بگیرد.

از حافظه استفاده کنید

درست است که در یادگیری ریاضیات درک مفاهیم نقشی اساسی دارد و این موضوع را نباید انکار کرد. ولی باید گفت که حفظیات هم در برخی موارد مفید و کاربردی است. حفظیات کمک می‌کند مسائل سریع‌تر حل شوند و نیاز به فکرکردن طولانی‌مدت نباشد.

بخش سوم، استفاده از بازی‌ها و اسباب بازی‌های مرتبط با ریاضی

استفاده از اسباب بازی‌های خانه سازی برای آموزش ریاضی به کودکان

اسباب بازی‌های خانه‌سازی و دیگر اسباب بازی‌های مشابه که مانند بلوک‌های در هم تنیده‌اند، برای درگیرکردن کودک جهت پر کردن فضاهای خالی مناسب می باشد. این اسباب بازی‌ها به کودک می‌آموزد تا ایده تبدیل از تکه‌های کوچک به ترکیبی بزرگ و پیچیده را یاد بگیرد.

اریگامی را امتحان کنید

آموزش اریگامی راه مفید دیگر جهت درگیر کردن کودکتان با اشکال هندسی است. برای کودکان سن پایین از طرح‌های ساده‌تر شروع کنید و کم کم وارد طرح‌های پیچیده‌تر شوید. زیرا اشکال در ابتدا آن‌ها را ناامید خواهد نمود. با کودک دسته‌ای از اریگامی‌های مختلف را درست کنید و از او بخواهید آن‌ها را بشمارد.

ترکیب موسیقی

کودکانی که آموزش موسیقی می‌بینند در ریاضیات عملکرد بهتری دارند. زیرا مهارت‌های اصلی شمارش برای موفقیت در موسیقی لازم و ضروری است. بعلاوه تفکر انتزاعی که کودک در ساخت موسیقی به کار می‌برد با تفکری که در ریاضیات کاربرد دارد پیوند محکمی دارند.

برنامه‌های آموزشی را امتحان کنید

حتی مواقعی که خودتان برای آموزش به کودک وقت کافی ندارید، آنها می‌توانند با کمک برنامه‌ها و نرم افزار‌هایی که روی کامپیوتر، تبلت و یا… نصب می‌شوند به یادگیری ریاضی بپردازند. استفاده از دی وی دی‌های آموزش ریاضی هم برای کسب مهارت‌های خاص، از بهترین گزینه‌ها در یادگیری ریای کودک است.

بخش چهارم، کار کردن با کودکان بزرگتر

اجازه دهید تا فرزندان به تنهایی مشکلات خود را حل کنند

یکی از مهارت‌های مهم ریاضی تفکر مستقلانه می‌باشد. شما به علت علاقه به کودکتان ممکن است به او در حل مشکلش هنگام یک مشاجره کمک کنید؛ ولی بهتر است اجازه دهید تا او مستقلا فکر کند و برای کارهایشان از همین کودکی خودش دنبال چاره باشد. امروزه به دنبال افزایش رفاه، مسئولیت‌پذیری و استقلال در اکثر فرزندان پایین هستیم و این موضوع موجب بروز مشکلات زیادی در آینده زندگی آن‌ها خواهد شد.

ریاضی را با سایر رشته‌ها ترکیب کنید

ممکن است بعضی از کودکان ریاضی را به تنهایی جالب نیابند. از این رو ترکیب ریاضی با سایر رشته‌ها، می‌تواند ریاضیات را برای کودکانتان انعطاف‌پذیرتر و جالب‌تر کند. مثلا آزمایش‌های علمی که در آن کودکان به اندازه‌گیری مواد تشکیل‌دهنده بپردازند.

به کودک بیاموزید تا از رویکردهای متفاوت استفاده کند

اکثرا برای حل یک مسئله بیشتر از یک راه وجود دارد. به کودک یاد دهید تا راه‌ها و عملکرد‌های متفاوتی را برای مسائل پیچیده‌تر به کار ببرد. تا اگر در حل یک مسئله و مشکل با یک روش به جواب نرسیدند، سراغ راه حل دیگری بروند و آن را امتحان کنند. آنقدر روش‌های گوناگون را امتحان کنند تا مسئله را حل نمایند. این کار در مستقل بار آمدن کودکان هم نقش مهمی دارد.

موقع تلاش آن‌ها را تشویق نمایید

در فرایند یادگیری ریاضی با توجه به دشواری و پیچیدگی این درس ممکن است کودکتان حس کند که استعداد یادگیری‌اش را ندارد و علاقه‌اش کم شود. در چنین شرایطی یادگیری ریاضی سخت‌تر هم خواهد شد. به کودک خود بگویید که همه می‌توانند ریاضی را یاد بگیرند و فقط نیاز است تا کمی سخت‌تر و بیشتر تلاش کند.

نتیجه یاددادن ریاضی به کودکان

تحقیقات ثابت کردند که هر چقدر کودک شما در بین سه تا شش سالگی ارتباط بیشتر و بهتری با مهارت‌های ریاضی پیدا کند، عملکردش در مدرسه هم بهتر خواهد شد و ریاضی را کابوس نخواهد یافت. کودک در یافتن و کشف روابط ریاضی و مسائل بیشتر علاقه‌مند خواهد بود. همچنین می‌تواند مشاغل مربوط به مدیریت و رهبری را انتخاب کند و آموزش ریاضی در کودکی به رشد خلاقیت‌ها در محیط کار یا مدرسه یا زمینه مورد نظر کودک منجر خواهد شد.

سخن آخر

توجه کنید که کودکان متفاوت‌اند و روش‌های یادگیری‌شان هم متفاوت است. پس ممکن است مدتی زمان ببرد تا بفهمید چه رویکرد آموزشی مناسب فرزندتان است. ولی زمانی که رویکرد مورد نظر را یافتید، آن را رها نکنید و تمرین دهید. ایجاد یک محیط سرگرم‌کننده و مثبت، پایه‌ای برای موفقیت در یادگیری ریاضی کودک است. از ترکیب تکنیک‌های مختلف نترسید و از روش‌های مختلف برای آموزش خلاقانه ریاضی استفاده کنید تا بهترین پاسخ را از کودکان بگیرید و کودکان هم از ریاضی لذت ببرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش ریاضی به کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: آموزش ریاضی به کودکان | نحوه آموزش ریاضی به پیش دبستانی ها

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : آموزش ریاضی به کودکان , نحوه آموزش ریاضی به پیش دبستانی ها, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 90 تاريخ : شنبه 10 دی 1401 ساعت: 2:29

بوی بد واژن نشانه ای از یک بیماری می تواند باشد. دستگاه تناسلی بدن زنان به عنوان عضوی برای دفع مواد زائد، برقراری رابطه جنسی و اندام تولید مثل به شمار می‌رود. واژن انسان کاملا بدون بو نیست و معمولاواژن هر یک از زنان کمی بو دارد. بوی‌واژن زنان بوی مشخصی نیست و بوی‌واژن از هر فرد به فرد دیگر تغییر می‌کند. شرایطی مانند ابتلا به عفونت‌ها وجود دارد که منجر به بوی‌بد واژن می‌شود. عوامل مختلفی بوی‌بد واژن را ایجاد می‌کنند؛ شناسایی این عوامل و درمان بوی بد واژن به کمک متخصص زنان و زایمان انجام می‌گیرد. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: بوی بد واژن چیست | علت و درمان بوی بد واژن 

بوی واژن

به هربویی که در قسمت واژن تولید شود، بوی واژن گفته می‌شود. به طور طبیعی واژن هر فرد دارای بو و رایحه‌ای طبیعی است و این بو از فردی به فرد دیگر متغیر است. بنابراین نمی‌توان یک بوی‌خاص را به عنوان بوی‌معمول واژن در نظر گرفت.

تلاش برای از بین بردن بوی‌طبیعی واژن اشتباه و غلط است. شما نمی‌توانید بوی‌طبیعی واژن خود را با صابون و شوینده‌های عطری از بین ببرید. در نظر داشته باشید که شوینده‌های عطری می‌توانند منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع شوند و هم‌چنین استفاده از آن‌ها از طرف جامعه پزشکی رد شده است.

برخی شرایط مانند بارداری، دوره قاعدگی، دوران یائسگی، پس از رابطه جنسی، پس از دفع ادرار، و یا داشتن یک رژیم غذایی خاص ممکن‌است منجر به تغییر بوی‌طبیعی واژن شوند. اگر بوی بد واژن به علت‌های گفته شده باشد، جای نگرانی‌نیست زیرا بوی‌بد واژن در این شرایط موقتی است و خودبه‌خود از بین می‌رود.

چه عواملی بوی بد واژن را ایجاد می‌کنند؟

مجدد یادآورمی‌شویم که بوی‌معمولی که از واژن حس می‌کنید، طبیعی است. اگر شدت بوی‌واژن افزایش یابد و همراه با علائمی چون سوزش، خارش، درد هنگام رابطه، خونریزی واژینال غیر مرتبط با قاعدگی و … باشد. حتما برای بررسی‌های بیشتر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

عفونت‌ها معمولا شایع‌ترین علت بوی‌بد واژن هستند. البته علل دیگری برای بوی بد واژن وجوددارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

واژینوز باکتریایی

نوعی عفونت که به علت ترشح بیش از حد باکتری درواژن ایجاد می‌گردد. شایع‌ترین علت بوی بد واژن در سنین ۱۵ تا ۴۵ سال است. ترشحات واژن در واژینوز باکتریایی خاکستری رنگ‌شده و بویی شبیه به بوی‌ماهی دارد.

عفونت مقاربتی

عفونت‌های مقاربتی که موجب ایجاد بوی بدواژن می‌شوند، شامل سوزاک، کلامیدیا و تریکومونیازیس است. همان‌طور که از عنوان پیدا است، این عفونت‌ها از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شوند.

کاندیدیاز

کاندیدیاز در واقع عفونت ناشی از قارچ‌ها است که موجب بوی بد واژن می‌شود. ترشحات فرد در این عفونت شبیه کپک بوده و بویی نیز مانند بوی‌کپک از واژن احساس می‌شود.

عدم رعایت بهداشت

ترشحات در حقیقت همان مواد دفعی واژن هستند که اگر تمیز نشوند، بوی‌بدی ایجاد خواهند کرد. بهداشت فردی ضعیف، عدم استحمام مرتب، عدم آب‌کشی منظم ناحیه تناسلی و واژن از جمله علل بوی بد واژن به شمار می‌روند.

فیستول رکتوواژینال

منفذی بین واژن و راست روده به وجود می‌آید که موجب نشت مدفوع به درون واژن می‌شود. به این اختلال فیستول رکتوواژینال گفته می‌شود که احتمال بروز آن کم است. فیستول رکتوواژینال ممکن است در اثر آسیب‌های حین زایمان، آسیب‌های ناشی از جراحی‌های مربوط به لگن، التهاب روده و … ایجاد شود.

سرطان رحم و واژن

ابتلا به سرطان‌های رحم وواژن در موارد نادر ممکن است باعث ایجادبوی بدواژن شود. افزایش ترشحات واژن نیز یکی دیگر از علائم سرطان دهانه رحم و واژن است.

سایر علل بوی بد واژن

تامپون گیر کرده در واژن می‌تواندبوی بسیار بدی ایجاد کند. از طرف دیگر نوع مواد غذایی که مصرف می‌کنید نیز تاحدودی بر بوی‌واژن موثر است. مثلا مصرف غذاهای حاوی سیر می‌تواند موجب ایجاد بوی بدواژن شود.

تغییر PHواژن از اسیدی به قلیایی از جمله علل ایجادکننده بوی‌بد واژن است. تعریق کشاله ران، وجود مشکلات و بیماری‌های کبدی، گوارشی و خونی نیز در مواردی بوی‌بدن واژن را ایجاد خواهند کرد. عدم تعویض مرتب پدهای بهداشتی نیز عاملی برای ایجاد بوی‌بد واژن است.

روش‌های درمانی بوی بد واژن

پس از تشخیص بوی‌بدواژن و شناسایی علت آن توسط متخصص، نوبت به درمان می‌رسد. آنتی‌بیوتیک‌‌هایی مانند فلاژیل و کلیندامایسین در مواردی که علت بوی‌بد واژن، عفونت‌ها باشند، تجویز می‌شوند. در زمان درمان با آنتی‌بیوتیک‌ها از رابطه جنسی بپرهیزید. یک هفته پس از پایان درمان می‌توانید مجددا رابطه برقرار کنید.

مصرف غذاها و مواد حاوی پروبیوتیک مانند ماست می‌توان PHواژن را در محدوده نرمال حفظ کرد. رعایت بهداشت و عدم استفاده از شوینده‌های عطری، شیو مرتب ناحیه تناسلی جهت جلوگیری از تجمع باکتری‌ها دیگر راه‌های درمانی بوی بد واژن هستند.

استفاده از کاندوم هنگام رابطه‌جنسی می‌تواند از انتقال عوامل عفونت‌زا و بیماری‌های منتقله جنسی و در نهایت بوی بد واژن جلوگیری کرد. پس از رابطه نیز سعی کنید ادرار کرده و ناحیه تناسلی را با آب کافی شستشو داده و با دستمال کاغذی غیر عطری خشک کنید.

هرگز از دوش واژینال استفاده نکنید. لباس زیر نخی بپوشید. در زمان قاعدگی از پدهای بهداشتی استاندارد استفاده کرده و به موقع اقدام به تعویض پد کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوی‌نامطبوع‌واژن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی جنسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: بوی بد واژن چیست | علت و درمان بوی بد واژن 

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : بوی بد واژن چیست , علت و درمان بوی بد واژن, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 90 تاريخ : پنجشنبه 8 دی 1401 ساعت: 22:18

کنترل نوجوان بزرگترین چالش والدین بعد از اتمام دوره کودکی فرزندشان است. ترس از اینکه آیا با رفتارشان در تربیت او اشتباه خواهند کرد یا خیر همیشه همراه والدین خواهد بود. زمانی که فرزندان وارد دوره نوجوانی می‌شوند، والدین باید آمادگی روبرویی با چالش‌های نوجوانان را داشته باشند. نوجوانان نیز با بی تجربگی شاید خطاهای زیادی دچار شوند. برخورد درست و آگاهی، بسیار در روند تربیت و رشد او تاثیرگذار است. زورگویی، تمسخر، نصیحت و دعوا را کنار بگذارید و از راه دوستی با نوجوان خود تعامل برقرار کنید. بهترین روش کنترل نوجوان به صورت غیرمستقیم و درک آنها است. در ادامه شیوه صحیح کنترل نوجوان و عواقب کنترل نادرست را شرح داده ایم.

منبع: کنترل نوجوان | چطور بر کارهای نوجوان نظارت داشته باشیم؟

کنترل نوجوان

احساسی که در اثر کنترل شدن به افراد دست می‌دهد، احساسی ناخوشایند و ناراحت کننده است. که افراد را خشمگین و عصبانی می‌کند. این تغییرات در نوجوانان بیشتر خود را نشان می‌دهد. نوجوانان در دوران بلوغ رفتارهای عجیب و متفاوتی از خود نشان می‌دهند. چه بسا زمانی که متوجه کنترل والدین می‌شوند، اعتماد و نزدیکی به افراد خانواده را از دست می‌دهند. کنترل نوجوان در صورتی که خود او متوجه نشود بهتر از زمانی است که در حضور او انجام شود.

نحوه صحیح کنترل نوجوان

نحوه صحیح کنترل نوجوان به صورت غیر مستقیم درست است. در غیر این صورت، نوجوانتان را از خودتان دور خواهید کرد. در ادامه نحوه صحیح کنترل نوجوان را شرح داده ایم.

1. کنترل از طریق دوستی با نوجوان

اولین و مهم‌ترین راه برای کنترل نوجوان، دوستی و صمیمیت است. زمانی که والدین از در دوستی وارد می‌شوند، نوجوانان حتی با انجام خطا نیز آن را با والدین در میان می‌گذارند. با دوستی، احساس امنیت و حمایت را به فرزندان خود هدیه می‎‌دهید.

2. آموزش صحیح به فرزند

زمانی که از ابتدای تربیت به فرزند خود آموزش دهید که چه رفتار و کاری نادرست یا درست است، رفتار صحیح و درست را در او نهادینه می کنید. البته زمانی که در حال آموزش هستید، دلیل کار اشتباه را توضیح دهید تا کاملا متوجه عواقب رفتار نادرست شوند. با این کار دیگر نیاز به کنترل نوجوان نخواهید داشت. زیرا او در موقعیت های مختلف طبق آموزش شما رفتار خواهد کرد.

3. کنترل از طریق صمیمیت و درک نوجوان

گاهی رفتار و برخورد نوجوانان برای شما غیر قابل توجیه و درک است. اما برخورد و مخالفت با آنها فقط شما را از نوجوانتان دور خواهد کرد. درک این موضوع که نوجوانان در برهه ای از سن هستند که رفتارهایشان برای خودشان مفهوم دار است، بسیار مهم است. با درک و پذیرش فعالیت های نوجوانان به آنها نزدیک خواهیدشد و مسلما کنترل نوجوان در شرایطی که شما را دوست خود بداند، راحت تر است.

4. برخورد ملایم

بزرگترین اشتباه والدین برخورد تند با نوجوانان است. دوران نوجوانی پر از رفتارهای اشتباه است. به جای رفتار تند و تنش زا، به آرامی با نوجوانان برخورد کنید. اگر نامناسب با آنها برخورد شود از شما فاصله می‌گیرند. و زمانی که توقع برخورد مناسب از آنها دارید، به حرف های شما بی توجهی خواهند کرد. پس برای کنترل نوجوان خود رفتار آرام شما بسیار حائز اهمیت است. از پرخاش، ناسزا، تمسخر، توهین و تهمت نوجوانان پرهیز کنید.

5. کنترل نوجوان با وضع قوانین

یکی از روشهای کنترل نوجوان، وضع قوانین است. با مشورت نوجوان خود قوانینی را در خانه وضع کنید. با تبادل نظر و اطلاعات از نوجوانتان، از خواسته ها و قوانین او نیز استفاده کنید. این ترفند شما و فرزندتان را از شرایط راضی خواهد کرد. به علاوه با این روش به نظر و احساسات نوجوانتان نیز احترام گذاشته اید. این گونه خطاهای نوجوانتان کمتر خواهد بود.

6. آشنایی با دوستان

نوجوانی دوره ای است که افراد از دوستان خود بیشتر حرف شنوی دارند. بیشتر رفتار آنها به گونه ای است که توسط دوستان پذیرفته شوند. به همین دلیل اجازه دهید هر چند وقت یکبار نوجوانتان دوستانش را به خانه دعوت کند تا با آنها بیشتر آشنا شوید.

7. تماس تلفنی با نوجوان

زمانی که نوجوانتان با دوستانش به بیرون از خانه می‌رود، حداقل 1 بار با تلفن همراه او تماس برقرار کنید. اما به صورت بازجویانه و دستوری با او صحبت نکنید. طوری رفتارکنید که نگرانیتان رانشان دهید، نه کنترل گری!

8. کمک از روانشناس

استفاده از 7 راهکار بالا ساده نیست! زمانی که شما برای تعامل و کنترل نوجوان اقدام می‌کنید، با چالش های زیادی روبرو خواهید شد. در چنین شرایطی بهتر است از روانشناس نوجوان کمک بگیرید و با مشورت راهکارهای مناسب شخصیت نوجوان خود را آموزش ببینید.

عواقب کنترل غیر اصولی نوجوان

کنترل نوجوانان زمانی که غیر اصولی انجام شود عواقب زیادی را به همراه خواهد داشت. البته که این عواقب به ضرر والدین خواهد بود. در ادامه عواقب کنترل غیر اصولی نوجوانان را شرح داده ایم.

1. افسردگی، اضطراب و بی انگیزگی

کنترل و دعوای همیشگی، به مرور زمان نوجوانان را دچار افسردگی، اضطراب و بی انگیزگی خواهد کرد. کنترل های مداوم رفتار، گوشی تلفن همراه، کیف، اتاق و وسایل شخصی نوجوانان باعث می‌شود که آنها فکر کنند، والدین او را درک نمی‌کنند. برای مثال وقتی هر روز با ورود پدر کنترل گری انجام شود، حتی نزدیک به ساعت حضور پدر نوجوان به شدت احساس اضطراب خواهد گرفت. اینکه والدین به حریم شخصی نوجوان احترام نمی‌گذارند به تدریح سبب افسردگی و بی انگیزگی نوجوان خواهد شد.

2. افت تحصیلی

نوجوانان بر اساس کنترل گری دائم والدین روابط همدلانه و دوستانه خود را با والدین از دست خواهند داد. این رفتار والدین سبب از بین رفتن حس حمایت وهمدلی با اوست. افکاری که نوجوان بر اساس کنترل گری بدست می‌آورد، سبب افت تحصیلی و ناتوانی در ادامه تحصیل خواهد شد.

3. عدم ارتباط با خانواده

خشم و عصبانیتی که نوجوان بر اثر کنترل شدن بدست می‌آورد، حتی با کوچکترین چالش و محرک بروز پیدا می‌کند. دعوا و عصبانیت های مداوم با خانواده سبب دوری نوجوان با والیدن و قطع ارتباط های عاطفی میان آنها خواهد شد.

4. انجام فعالیت های پر خطر

با کنترل نوجوان و کشمکش با او باعث ایجاد درگیری ها و از بین رفتن صمیمیت خواهد شد. نوجوانانی که از طرف خانواده و والدین تحت حمایت قرار ندارند و دائم در حال کنترل هستند، بیشتر از دیگر نوجوانان به سمت مصرف الکل، مواد مخدر و خود زنی سوق پیدا می‌کنند.

کلام آخر

اما بهترین نوع رفتار برای کنترل نوجوان کمک از مشاور و روانشناس است. مرکز مشاوره آواژه به صورت حضوری و تلفنی خدمات روانشناسی به مراجعان ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کنترل نوجوان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: کنترل نوجوان | چطور بر کارهای نوجوان نظارت داشته باشیم؟

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : کنترل نوجوان , چطور بر کارهای نوجوان نظارت داشته باشیم؟, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 81 تاريخ : پنجشنبه 8 دی 1401 ساعت: 0:45

مشاوره روانشناسی در اهواز دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی اهواز و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی اهواز | بهترین روانشناس در اهواز

مشاوره روانشناسی اهواز

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی اهواز به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی اهواز

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره اهواز صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در اهواز برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در اهواز استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در اهواز برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی اهواز بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در اهواز حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی اهواز بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی اهواز یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در اهواز می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی اهواز | بهترین روانشناس در اهواز

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره روانشناسی اهواز , بهترین روانشناس در اهواز, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 106 تاريخ : چهارشنبه 7 دی 1401 ساعت: 1:46

آموزش سکس از جمله مسائل مهم برای هر زوجی است. باور کنید یا نه، کیفیت رابطه جنسی شما تأثیر مستقیمی روی کیفیت رابطه عاطفی‌تان دارد. به همین خاطر بسیار مهم است که با این بخش از زندگی خود به‌خوبی آشنا باشید. اما بسیاری از مواقع احساساتی مثل خجالت کشیدن، ناآگاهی از نیازهای خود یا طرف مقابل و همین‌طور تابوهای فرهنگی که راجع به سکس وجود دارد باعث می‌شود که ما خیلی به دنبال این موضوع نباشیم. درست به همین خاطر است که درصد بسیار بالایی از زوجین در کشور از زندگی جنسی خود ناراضی هستند. پس اگر شما می‌خواهید جزء این دسته نباشید بهتراست آموزش سکس و بالابردن اطلاعات‌تان در این زمینه را جدی بگیرید. این نکته را هم به خاطر داشته‌باشید که بهترین راه برای رسیدن به این هدف کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص است. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: آموزش سکس | سکس یک مهارت آموختنی است

اهمیت آموزش سکس

نیاز به رابطه جنسی یکی از مسائل طبیعی است که درون همه ما وجود دارد. این بخش از زندگی نیز درست مانند ابعاد دیگر آن نیاز به توجه و رسیدگی دارد. همان‌طور که بی‌توجهی به سایر نیازهای ما می‌تواند مشکلاتی را برایمان به همراه داشته باشد بی‌توجهی به مسائل جنسی نیز همین پیامد را خواهد داشت. به‌علاوه رابطه جنسی نقش بسیار مهمی در زندگی مشترک شما خواهد داشت. تحقیقات نشان می‌دهد که یک رابطه جنسی خوب می‌تواند تا حد زیادی علاقه میان طرفین و همین‌طور کیفیت زندگی زناشویی آنها را بالا ببرد. به همین نسبت زندگی جنسی نامناسب مشکلاتی را در رابطه عاطفی شما ایجاد خواهد کرد. پس اگر شما هم می‌خواهید بهترین‌ها را در کنار شریک عاطفی‌تان داشته‌باشید بهتر است به این بخش از زندگی خود توجه کافی داشته باشید.

نحوه صحیح رابطه جنسی

به آراستگی ظاهرتان توجه کنید

اولین مرحله برای داشتن رابطه جنسی باکیفیت این است که به ظاهرتان توجه کنید. چه مردان و چه زنان در نخستین قدم جذب ظاهر شما می‌شوند. رعایت نظافت شخصی، استفاده از عطر و همین‌طور پوشیدن لباس مناسب از جمله نکاتی‌هستند که باید رعایت کنید. ایجاد تنوع در ظاهر و لباس هم می‌تواند بسیار مفید باشد. به‌طورکلی ذهن ما اگر مدت طولانی با یک موضوع در ارتباط‌باشد توجهش را نسبت به آن از دست خواهد داد. پس اگر می‌خواهید همه توجه و نگاه همسرتان را برای خود کنید به تنوع در ظاهرتان توجه داشته باشید.

آموزش سکس | برای شروع رابطه پیش‌قدم بشوید

ما معمولاً شروع رابطه جنسی را موضوعی مردانه می‌دانیم. بسیاری از خانم‌ها از اینکه بخواهند نیاز جنسی خود را ابراز کنند خجالت می‌کشند. اما بهتراست بدانید که باید گاهی همسرتان نیاز و تمایل به سمت خودش را در شما ببیند. این کار احساس بسیار خوبی را در او ایجاد خواهد کرد. این موضوع اختصاص به خانم یا آقا ندارد. همه ما از اینکه بفهمیم طرف مقابل از رابطه جنسی با ما لذت می‌برد خوشحال می‌شویم. پس چه خانم هستید و چه آقا این نکته را به خاطر داشته باشید که همیشه منتظر پیشقدم‌شدن طرف مقابل نباشید؛ و گاهی نیز تمایل خود را به او نشان بدهید.

پیش‌نوازی‌ها را جدی بگیرید

متخصصان معتقدند مهم‌ترین عامل برای یک رابطه جنسی باکیفیت، پیش‌نوازی است. به‌طورکلی دخول زمانی باید اتفاق‌بیافتد که شما و همسرتان به دنبال اوج لذت جنسی هستید. اما قبل از رسیدن به این مرحله می‌بایست به پیش‌نوازی‌ها توجه داشته باشید. این پیش‌نوازی‌ها علاوه بر اینکه احساس خوبی را در شما و طرف مقابل ایجاد می‌کند بدنتان را نیز برای یک رابطه جنسی لذت‌بخش‌تر آماده می‌کند. در آغوش‌گرفتن طرف مقابل، بوسیدن‌یکدیگر، رابطه دهانی و لمس نقاط حساس بدن از جمله مهم‌ترین نکاتی‌هستند که در این زمینه باید رعایت کنید.

آموزش سکس | با همسرتان صحبت کنید

به گفته بسیاری از خانم‌ها و آقایان صحبت‌کردن در طول جنسی تأثیر بسیاری در لذت‌بردن از رابطه و همین‌طور تحریک بیشتر طرف مقابل دارد. شما با این کار به همسرتان نشان می‌دهید که به رابطه‌تان توجه دارید و از آن لذت می‌برید. به‌علاوه او از راه صحبت‌کردن با بسیاری از خواسته‌ها و احساسات شما در طول رابطه بیشتر آشنا خواهد شد.

به خواسته‌ها و نیازهای یکدیگر احترام بگذارید

بی‌توجهی به نیازها و خواسته‌هایی که ما یا طرف مقابل داریم بزرگ‌ترین آسیبی است که می‌توانید به رابطه جنسی خودتان بزنید. این کار باعث‌می‌شود آن‌طور که باید از این رابطه لذت نبرید. پس سعی کنید بدون خجالت خواسته‌هایتان را به طرف مقابل بگویید؛ و همچنین به نیازهای او نیز توجه داشته باشید. بسیاری از خانم‌ها یا آقایان فکرمی‌کنند که اگر خواسته‌های واقعی خود را در رابطه جنسی نشان بدهند بسیار زشت خواهد بود. یا ممکن‌است دید طرف مقابل درمورد آنها تغییر کند. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که قرار نیست نیازهای جنسی کسی را بی شخصیت کند. رابطه جنسی شخصی‌ترین و صمیمی‌ترین ارتباطی است که ما با همسرمان برقرار می‌کنیم. دراین‌رابطه مهم‌ترین نکته این است که شخصیت‌ها و خودداری‌هایی که در طول روز دارید را کنار بگذارید و بدون هیچ‌گونه محدودیتی با شریک جنسیتان ارتباط برقرار کنید.

آموزش سکس | استرس را از فضای رابطه دور کنید

استرس را می‌توانیم مهم‌ترین دلیل اختلالات جنسی در خانم‌ها و آقایان بدانیم. پس تا جای ممکن سعی کنید فشارهای روانی را از رابطه جنسی‌تان دور نگه دارید. داشتن رابطه جنسی در شرایط زمانی و مکانی مناسب، تحت‌فشار نگذاشتن طرف مقابل و به‌خصوص پیش‌نوازی‌ها تأثیر بسیاری در آرام‌کردن فضای رابطه جنسی دارند.

بعد از رابطه جنسی، ارتباط برقرار کنید

برخلاف تصور بسیاری از خانم‌ها و آقایان رابطه جنسی نباید بعد از ارگاسم پایان پیدا کند. در آغوش گرفتن طرف مقابل بعد از رابطه، بیان احساسات خود راجع به تجربه‌ای که داشتید و صحبت‌های محبت‌آمیز می‌تواند کیفیت رابطه شما را چندبرابر کند. اگر شما از آن دسته کسانی هستید که بعد از رابطه جنسی برای مدتی نیاز به تنهایی دارید بهتر است راجع به این موضوع با همسرتان صحبت کنید. سعی کنید با هم به یک توافق دونفره برسید. یادتان باشد به همان اندازه که شما به چند لحظه تنهایی نیاز دارید شریک جنسی شما نیز به حضورتان نیاز دارد.

مشاور درباره چه کمکی به شما خواهد کرد؟

وقتی به خیلی از خانم‌ها یا آقایان می‌گوییم که رابطه جنسی نیاز به آموزش و توجه دارد برایشان عجیب است. بسیاری از ما فکرمی‌کنیم به‌صورت غریزی برقراری رابطه جنسی را بلد هستیم؛ و به همین خاطر نیازی به آموزش نداریم. اما واقعیت این است که شما برای داشتن یک رابطه مطلوب باید از خواسته‌ها و نیازهای جنس مخالفتان آگاهی کامل داشته باشید. این در حالی است که بسیاری از ما هیچ شناختی از طرف مقابلمان نداریم. این شرایط باعث می‌شود خیلی اوقات رابطه جنسی و به‌خصوص اولین رابطه‌های ما تجربه لذت‌بخشی نباشند. و در نتیجه شاید احساس منفی اولین تجربه برای همیشه با شما باقی بماند.

برای رفع مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد کلیک کنید.

باتوجه‌به آنچه گفتیم توصیه می‌کنیم در هر مرحله از زندگی جنسیتان که هستید صحبت با یک مشاور متخصص را در اولویت برنامه‌هایتان قرار بدهید. مشاورینی که در زمینه رابطه جنسی تخصص دارند به‌خوبی می‌توانند شما را از هرآنچه می‌بایست در یک رابطه رعایت کنید آگاه کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش سکس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

برای آموزش سکس باید از چه متخصصی کمک بگیریم؟

مشاوره‌های پیش از ازدواج، مشاوره خانواده و به‌خصوص مشاوره با متخصصین مسائل جنسی یا سکس‌تراپ از جمله زمینه‌هایی هستند که می‌توانند در این موضوع به شما کمک کنند.

منبع: آموزش سکس | سکس یک مهارت آموختنی است

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : آموزش سکس , سکس یک مهارت آموختنی است, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 111 تاريخ : دوشنبه 5 دی 1401 ساعت: 21:32

والدین وابسته چه کسانی هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟ آیا تابه‌حال به جواب این سؤال فکر کرده‌اید؟ این گروه از پدر و مادرها مشکلات بسیاری را در زندگی خود و فرزندانشان ایجاد می‌کنند. ازدست‌دادن سلامت روان و همین‌طور ناتوانی در توجه به جنبه‌های دیگر زندگی از رایج‌ترین این مشکلات هستند. اما نکته اینجاست که والدین وابسته معمولاً این کار را عمداً انجام نمی‌دهند. بلکه ضمیر ناخودآگاه‌شان آنها را به سمت وابسته بودن به دیگران می‌کشاند. با همه این‌ها خبر خوب این است که شما می‌توانید این مشکل را در خانواده‌تان حل کنید. ما در این مطلب مشکل وابستگی والدین و ابعاد مختلف آن را بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم درگیر این مشکل شده‌اید تا پایان همراه ما باشید. وحتما برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

منبع: والدین وابسته | وابستگی والدین به فرزندان در بزرگسالی

والدین وابسته

تعلق خاطر و دوست داشتن فرزندان احساسی است که همه پدر و مادرها دارند. اما این احساس در بعضی از آن‌ها یک حالت بیمارگونه پیدا می‌کند. در حقیقت این پدر و مادرها فراموش می‌کنند که فرزندشان اگرچه یک جنبه بسیار مهم، اما فقط یک جنبه از زندگی آنهاست. همین مسئله باعث می‌شود که فرزند تبدیل به کل دنیای آنها شود؛ و این شروع وابستگی به فرزندان است.

نکته اینجاست که این رفتار اشتباه در فرهنگ کشور ما گاهی اوقات به‌خوبی تعبیر می‌شود. یعنی بسیاری از ما والدین وابسته را پدر و مادری نمونه می‌دانیم که خیلی خوب از فرزندشان مراقبت می‌کنند. اما باید بگوییم که وابستگی، از هر نوع آن آسیب‌زاست. حتی اگر شما به فرزند خودتان وابسته باشید! به همین خاطر اگر نشانه‌های این مشکل را در خود یا پدر و مادرتان احساس می‌کنید بهتر است برای تغییر اوضاع کاری انجام بدهید. در غیر این صورت مرور زمان همه چیز را بدتر خواهد کرد.

نشانه های والدین وابسته

  • تمامی هویت و عزت‌نفس این افراد در پدر یا مادر بودن خلاصه می‌شود. آنها بدون وجود این نقش، چیز دیگری برای تعریف کردن خودشان ندارند.
  • محبت‌های افراطی
  • تحمل دور شدن از فرزندشان را ندارند.
  • کنترل گری و دخالت بیش از اندازه در زندگی فرزندان
  • همه کارهای فرزندشان را به جای او انجام می‌دهند.
  • اگر فرزندان مطابق میل آن‌ها عمل نکنند به‌خوبی می‌توانند احساس گناه را به آنها القا کنند.

علل وابستگی والدین‌

تربیت اشتباه دوران کودکی

یکی از دلایلی که وابستگی والدین به فرزندان را بالا می‌برد گذشته آنهاست. اینکه پدر و مادرها در زمان کودکی چقدر توجه و محبت دریافت کرده‌اند بسیار مهم است. بعضی اوقات آنها دارند همه تلاششان را می‌کنند تا بی‌محبتی که از والدین خود دریافت کرده‌اند را جبران کنند. گاهی اوقات نیز شرایط برعکس است. بعضی از پدر و مادرها خودشان هم درگیر والدین وابسته بوده‌اند. این موضوع باعث می‌شود تا وابستگی به فرزندان تنها سبک رفتاری باشد که بلد هستند.

والدین وابسته | ترس از تنهایی

ترس از تنهایی دلیل بسیاری از وابستگی‌هاست. همه ما وقتی احساس کنیم زندگی‌مان بدون وجود فردی خاص خالی و ترسناک می‌شود طبیعتاً بیش از حد به او توجه خواهیم کرد.

زندگی‌های خالی از برنامه

بعضی از والدین و به‌خصوص مادران خانه‌دار هیچ اشتغالی به غیر از فرزندان در زندگی ندارند. همین مسئله باعث می‌شود که توجه و تمرکز آن‌ها به جای تقسیم شدن روی مسائل مختلف فقط درگیر یک موضوع باشد. و در نتیجه بیش از حد به همان یک موضوع اهمیت می‌دهند.

والدین وابسته | مشکلات شخصیتی

وابستگی ویژگی شخصیتی بسیاری از خانم‌ها و آقایان است. مشکلاتی مانند اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس پایین یا احساس دوست‌داشتنی نبودن از جمله مسائلی هستند که باعث می‌شود یک نفر به‌طورکلی در روابط خود با دیگران بیش از حد به آن‌ها وابسته شود.

بارداری‌های سخت

روزهای سخت ما را حساس می‌کنند! به همین خاطر فرزندانی که بعد از تلاش‌های بسیار برای بارداری و زایمان به دنیا می‌آیند یا در کودکی بیماری‌های سختی را پشت سرگذاشته‌اند معمولاً جور دیگری برای پدر و مادر عزیز هستند. در چنین شرایطی والدین معمولاً توجه خاصی به این فرزند خود دارند. و همین مسئله دلیلی برای وابستگی می‌شود.

والدین وابسته | تک‌فرزندی

داشتن تنها یک فرزند می‌تواند یکی از دلایل وابستگی‌های بیش از حد باشد. وقتی ما چند فرزند داشته باشیم طبیعتاً توجهمان بین همه آنها تقسیم می‌شود. اما وقتی خانواده فقط یک فرزند داشته باشد همه توجه و محبت به سمت همان یک فرزند می‌رود.

 

پیامدهای وابستگی والدین‌

چرا می‌گوییم وابستگی والدین به فرزندان موضوع خیلی خوبی نیست؟ پاسخ این سوال ساده است. زیرا این مسئله مشکلاتی را هم برای والدین و هم برای فرزندشان به دنبال خواهد داشت. در ادامه مهم‌ترین آسیب‌های وابستگی والدین را شرح داده‌ایم.

مشکلات سلامت روان

اولین آسیبی که وابستگی هم برای والدین و هم فرزندان به دنبال دارد مشکلات روحی است. وقتی وابستگی در یک رابطه بالاباشد طبیعتاً آزادی و استقلال عمل به همان اندازه کم خواهد شد. این موضوع‌می‌تواند فشار روانی بسیاری را برای هر دو طرف ایجاد کند. با بزرگ‌شدن فرزندان شرایط بدتر می‌شود. چرا آن‌هامی‌خواهند یک زندگی مستقل داشته باشند. در این شرایط خطر مشکلاتی مثل افسردگی در والدین بالا می‌رود. درعین‌حال فرزندان نیز ممکن‌است از رفتار خودشان احساس گناه داشته باشند. و این موضوع فشار روانی بسیاری را برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

ازدست‌دادن فرصت‌های زندگی

وقتی بیش از حد به یک مسئله توجه می‌کنیم از سایر جنبه‌ها غافل خواهیم شد. این موضوع در ابعاد بسیاری بزرگی برای والدین وابسته اتفاق می‌افتد. وقتی شما همه زندگی و انرژی‌تان را برای فرزندتان بگذارید طبیعتاً به بخش‌های دیگر زندگی مثل روابط اجتماعی و تفریحات شخصی بی‌توجه بوده‌اید. این موضوع می‌تواند در آینده احساس پشیمانی و ضرر کردن را در شما ایجاد کند.

اعتمادبه‌نفس پایین در فرزندان

والدین وابسته معمولاً بیش از حد از فرزندشان مراقبت می‌کنند. همین موضوع باعث‌می‌شود که فرزند آنها به اندازه همسالانش با محیط بیرون و چالش‌های آن مواجه نشده باشد. در چنین شرایطی این افراد طبیعتاً اعتمادبه‌نفس پایینی خواهند داشت. ونمی‌توانند مشکلات را به‌تنهایی حل کنند.

راهکارهای غلبه بر والدین وابسته

به زندگی‌تان معنا بدهید

اولین و بهترین راهکار این‌است که برای زندگی دنبال معنا و مفهوم باشید. یادتان‌باشد فرزندان ما بسیار عزیز هستند و توجه به آن‌ها وظیفه هر پدر و مادری است؛ اما شما در پدر یا مادربودن خلاصه نمی‌شوید. برای بخش‌های مختلف زندگی‌تان برنامه بریزید. این کار به شما کمک خواهدکرد تا از وابستگی به فرزندان خود دور شوید.

افکار و احساساتتان را کنترل کنید

خیلی وقت‌ها پدر و مادرها احساس می‌کنند اگر بیش از حد از فرزندشان مراقبت نکنند یا همیشه با او در تماس نباشند به این معناست که پدر و مادر خوبی نیستند. در حقیقت آن‌ها وابستگی را به معنای علاقه زیاد به فرزند می‌دانند. و این برای‌شان این معنی رادارد که والدین بسیار خوبی هستند. به همین خاطر وقتی‌می‌خواهند کمی هم به زندگی خود برسند احساسات منفی را تجربه می‌کنند. اگر شما هم درگیر این مسئله شده‌اید بهتراست راهکاری برای مدیریت و تغییر افکار و احساساتتان پیدا کنید.

مستقل شدن فرزندان

اگر بیش از حد به فرزند خود وابسته هستید یا برعکس والدینی دارید که به شما وابسته هستند تلاش برای استقلال بهترین راه‌حل است. از عادت‌ها و رفتارهای کوچک شروع‌کنید و به‌تدریج فاصله را بیشتر کنید. یادتان‌باشد که عادت‌های جدید به‌سادگی شکل نمی‌گیرند و در این راه بارها ممکن است به نقطه آغازبرسید یا احساس کنید هیچ پیشرفتی ندارید. بهتراست در این موقعیت‌ها صبور باشید و برای رسیدن به هدف‌تان به تلاش ادامه دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه والدین وابسته می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

سؤالات متداول

چطور می‌توانم وابستگی پدر و مادرم به خودم را کم کنم؟

برای این کار بهتر است برنامه‌هایی برای زندگی شخصی‌تان بریزید و به آن‌ها عمل کنید. از این طریق شما به‌تدریج از خانواده فاصله متعادل تری می‌گیرید و آن‌ها نیز به وضعیت جدید عادت می‌کنند.

منبع: والدین وابسته | وابستگی والدین به فرزندان در بزرگسالی

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : والدین وابسته , وابستگی والدین به فرزندان در بزرگسالی, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 89 تاريخ : يکشنبه 4 دی 1401 ساعت: 15:18